Mount Huashan - The Holy Mountain

Published: August 8th 2007

Mount Huashan - One of the five sacred Mountains in China

Summary:

Today we visit Mount Huashan. Mount Huashan is one of the five sacred mountains of China and was called Mount Taihuashan in ancient times for its five main peaks shaped much like a flower. Hua was historically the location of several influential Taoist monasteries and was known as a center for the practice of traditional Chinese martial arts.

Mount Huashan is a great well protected mountain area and situated about 165 kilometers east of Xian City in Huayin County in Shaanxi Province.

The mountain area is beloved for its majestic breath taking views, steep paths and vegetation.

Until recently there was only one way to reach the top of Mount Huashan: climbing very dangerous paths.
Most of the trail was very narrow and very steep; some parts are almost vertical. Iron chains have been set up along the path, but you still need a lot of courage and adventurous spirit to climb the mountain on foot.

So we did not do this because it's rather dangerous and it takes at least 6 our 8 hours to reach the top.

We took the
Mount Huashan
new cable car and in a few minutes we reached the first level of the mountain. From that point we did some hiking. After a few hours we went back to the cable carstation.

It was a great day again, a day you never forget.

Monkey and Bear.

Lieve vrienden en vriendinnen,

Vandaag bezoeken wij het natuurgebied van Mount Huashan. Mount Huashan is één van de vijf heilige bergen in China.
Het berggebied ligt ongeveer 165 kilometer rijden ten oosten van de stad Xian in Huayin County. De rit hier naar toe is prachtig, veel natuur en karstgebergte.

Oorspronkelijk was Mount Huashan met name bekend om de hier in de bergen gevestigde Taoistische tempels. Daarnaast was hier het centrum van de traditionele Chinese gevechtssporten gevestigd.

Tot enkele jaren terug was het vrijwel onmogelijk om voor een niet echt geoefende bergbeklimmer de top van deze berg te bereiken. De paden zijn bijzonder smal en gaan regelmatig verticaal omhoog. Kortom een vrij linke manier om boven te komen. Sinds een paar jaar zijn er betere paden (maar nog steeds behoorlijk gevaarlijk) aangelegd. Het beklimmen van de berg via deze paden duurt nog altijd tussen
de 6 en 8 uur.
Wij kozen voor de meer gemakkelijker weg: de kabelbaan die een jaar of 5 geleden is aangelegd.

Met deze kabelbaan ben je in ongeveer 7 minuten op het eerste niveau van de Mount Huashan. Vanaf dat punt kan je op een ongevaarlijke manier lekker rond wandelen en kijken. De vergezichten zijn hier zowel letterlijk als figuurlijk adembenemend. Een uniek stuk natuur!!!!!!!

Gelovigen komen hier op de top van de berg om te bidden en een hangslot te bevestigen aan een stalen kabel.
Op deze hangsloten staan gebeden gegraveerd. Nadat het hangslot bevestigd is en gesloten wordt de sleutel weggegooid in het dal zodat het slot voor eeuwig hier blijft hangen. Binnen het Taoistische geloof wordt aan het beklimmen van deze berg en een hangslot ophangen heel veel waarde gehecht.
Het is heel bijzonder om dit gebruik in China meegemaakt te hebben.

Na een paar uur zijn wij met de kabelbaan weer naar het dal gegaan, daar nog wat rond gekeken om vervolgens terug te gaan naar ons hotel in Xian.

De foto's geven maar beperkt weer hoe schitterend het hier is. De felle zon en
Mount HuashanMount HuashanMount Huashan

Now the waterfall is small, but in early spring it's huge
de harde schaduwen spelen ons al
Mount Huashan
Now the waterfall is small, but in early spring it's hugede hele vakantie parten. Filters helpen niet waardoor het steeds weer schipperen is met de kleuren. Als wij weer thuis zijn zal er nog aardig wat gephotoshopt moeten worden voordat ik tevreden ben.

Veel liefs en weer tot de volgende keer.

De 'Chinezen'

Monkey and Bear

Selling food

Let's go!!!!!

Taking the stairs: it takes around 6 to 8 hours to reach te first top of the mountain. We did this by cable car.

Holy Mountain view

Before climbing the mountain second level

Prayers and holy ribbons

After climbing: we are still in good condition

Second level view

My new Chinese Buick car

In front of our Xian Hotel - Rose and Bear

24th May 2007

WOW
Hey hallo, waren we jullie maar...wij zitten op het moment tot onze oren in het werk. Tja, je werk paarden en luxe paarden he, maar goed nog een maand afzien en dan breken er meer rustige tijden aan! Mag ook wel anders lopen we op 30 juli met grote zwarte kringen om onze ogen, blijven we niet plakken. Alhoewel hoe jullie foto's maken SUPER!! Ziet er weer indrukwekend uit allemaal! Geniet! Kus van ons
25th May 2007

Schitterend uittzicht
Prachtig, wat een mooi uitzicht. Fantastich om zo de bergen te kunnen aanschouwen. Ik kan me goed voorstellen dat jullie niet de 6 uur of meer hebben geklommen om boven te komen.

Tot: 0.05s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 18; dbt: 0.0299s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb