Samuli 1 - Varkaat 0

China's flag
Asia » China » Hainan » Sanya
March 18th 2012
Published: March 18th 2012

Juhlin pyhän Patrikin päivää paikallisessa sporttibaarissa. Menin baariin hiukan myöhään, joten en saanut istumapaikkaa sitten millään. Aloin ajankuluksi pelaamaan pöytäjalkapalloa ihmisten kanssa ja siinä ilta menikin nopeasti.

Kun tuli valomerkin aika, päätimme mennä porukalla uimaan mereen. Kävelimme rantaan ja seurueemme kiinalaismies lupautui vartioimaan kamojamme sillä aikaa kun uimme. Pulikoimme meressä hetken ja kun tulimme takaisin, niin huomasimme, että tavarat oli varastettu.

Itse olin jollain ihmeellisellä säkällä tunkenut kamani kengänpohjallisen väliin, joten mun tavarat olivat tallessa. Varkaat saivat saaliikseen muutaman puhelimen ja jonkin verran käteistä. Onneksi kellään ei ollut luottokorttia mukana.

Poliisiherra lompsi paikalle laiskasti ja otti ihmisten tiedot ylös, mutta ei niitä kamoja enään takaisin saada.

Tälläinen meininki kyllä ärsyttää erittäin paljon. Tulisivat edes "rehellisesti" puukon kanssa pyytämään tavaroita, niinkuin mulle kävi Amsterdamissa vuonna 1998. Siellä ne varmaan kyttää joka ilta rannalla uimaan menijöitä ja sitten varastavat kaikki kamat. Myöhemmin kuulin, että jouluaattonakin oli lähtenyt oikein isolta joukolta turisteja kaikki kamat.

Tänä iltana taidan mennä rannalle kytikseen ja jos näkyy varkaita, niin taitan ne siltaan. Kyllähän yksi suomimies vastaa ainakin kymmentä kiinalaista pitkäkyntistä!!!

Tot: 0.078s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0473s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb