Vuoristoa näkyvissä!

Published: February 16th 2012

LingShuiLingShuiLingShui

Pääkatu
Lähtö Lingshuista tapahtui ilman mitään hässäkkää. Ylös sängystä, aamupala, uloskirjautuminen, kamat lavalle ja päivän sotkotus alkoi. Heti kaupungin laitamilla vastaan tuli monikymmenpäinen retkipyöräilyporukka. Aloin siinä heille moikkaillessa miettimään, että en ole kertaakaan nähnyt kiinalaista retkipyöräilijää yksin. Aina on vähintään pari kolme kaveria menossa. Kai se on heistä jotenkin pelottavaa olla yksin kun on aina tottunut pieneen ruuhkaan meni sitten mihin tahansa. Itse kyllä ajan mieluiten yksin ja jos joku tulee häiritsemään ajoa niin pian toivonkin, että menkääs jo pois.

Olin suunnitellut päivän reitin edellisiltana ja 16km ajon jälkeen käännyin pikkutielle. Tällä tiellä ei ollut liikennettä oikeastaan ollenkaan ja sitä oli ilo ajella. Seurasin tietä noin kymmenen kilometria kunnes tuli risteys vastaan. Betonitie jatkui suoraan ja oikealle kaartui vielä pienempi hiekkatie. Ongelma oli se, että kartan mukaan piti mennä suoraan betonitietä, mutta tienvarren opastekyltti ohjasi hiekkatielle. Kysyin apua paikalliselta, joka neuvoi myös hiekkatielle. Jatkoin kuitenkin kartan mukaan ja kyselin muutamalta muultakin ihmiseltä apua. Kaikki huitoivat hiekkatien suuntaan, mutta en vieläkään uskonut ja ajoin betonitietä niin kauan kunnes tulin umpikujaan. Jälleen kerran ihmiset sanoivat, että on pakko mennä hiekkatietä pitkin jos haluat päästä määränpäähäsi. Ajoin takaisin hiekkatien risteykseen ja mittailin siinä asioita hetken. Lopulta päädyin ajamaan takaisin isommalle tielle, koska en halunnut
Kartta.Kartta.Kartta.

Tarkoituksena oli ajaa järven ohi kohti pohjoista, mutta ei hiekkatietä pitkin.
mennä tiputtamaan takahampaita jonnekin pienelle hiekkapätkälle.

Tein siinä sitten pikaisen suunnitelman loppupäiväksi ja sotkotus jatkui uutta reittiä. Sain pientä esimakua vuoristostakin kun työnsin pyörää tunnin verran ylämäkeen. Tällä kertaa en kuitenkaan menettänyt hermoja, koska nämä mäet olivat vasta esimakua tulevasta. Lopulta saavuin päivän päätepisteeseen BaoTing -nimiseen kaupunkiin, missä majoituin motelliin. Ilta meni kaupunkia ihmetellessä ja telkkaria katsellessa.

Pitää vielä mainita sellainen asia, että LingShui:ssa söin ehkä elämäni parasta chiliä. Olin jo katsellut edellisiltana kun katumummot murskasivat keltaista chiliä morttelissa ja möivät sitä ihmisille. Väittivät vielä ettei se ole ollenkaan tulista, vaan oikein raikasta. Oikeassa olivat raikkauden kanssa, mutta tulisuutta kyllä löytyi reilusti kun laitoin sitä ruokaani yhdessä katuravintolassa. Chilin nimi on Yellow emperor chili ja se kasvaa vain tietyissä osissa Hainanin saarta. Maku on tosi hedelmäinen ja se tuo mukavasti potkua ruokaan. Harmittaa kun en ostanut sitä matkalle mukaan.

LeikkaussaliLeikkaussali
Leikkaussali

Kyltissä lukee: General surgeries - Yleiset leikkaukset.
LingShuiLingShui
LingShui

Päivä alussa ja keli on hieno.
Matkalla.Matkalla.
Matkalla.

Tässä vaiheessa vielä tasaista.
Ylämäki.Ylämäki.
Ylämäki.

Vielä naurattaa.
Matkalla.Matkalla.
Matkalla.

Umpikuja.
Mauno-Antero IIIMauno-Antero III
Mauno-Antero III

Taustan vuoretkin tuli ylitettyä.

Tot: 0.093s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 49; dbt: 0.0515s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb