Vuoden eka päivä - Vuoden paras päivä.

China's flag
Asia » China » Hainan » Haikou
January 2nd 2012
Published: January 2nd 2012

Vuoden eka päivä alkoi yhdentoista aikaan aamupalalla rannalla. Mitään suunnitelmia ei oltu tehty, mutta silti siitä kehkeytyi erittäin hieno päivä.

Harhailin aamupalan jälkeen hotellini vieressä olevan hostellin terassille haistelemaan tunnelmaa. Ihmiset olivat aika väsyneitä, mutta silti muutamalla oli virtaa. Siinä jutellessa kävi ilmi, että täällä voi kuin voikin vuokrata polttomoottorikäyttöisen kaksipyöräisen. Alettiin sitten porukalla fiilistelemään asiaa ja tekemään suunnitelmaa.

Minähän olin heti mukana pelissä ja pienen neuvottelun jälkeen Belgian, Kiinan, Saksan ja Ruotsin edustajat vetivät puihin. Ainoastaan Amerikan poika ja minä lähdimme kohti vuokraamoa. Muistin nähneeni yhden vuokraamon ihan hotellin vieressä, joten suuntasimme sinne.

Paikka oli aivan normaali seksivälinekauppa/mopovuokraamo, mitä näkee ympäri maailmaa. Tarvikkeet olivat siististi kaupan seinällä ja mopot parkissa pihalla. Pienen etsimisen jälkeen paikan johtaja saapui paikalle ja alettiin hieroa kauppaa. Heillä oli yksi 90cc crossipyörä merkkiä "Honda" ja muutama skootteri. Minähän tietysti halusin crossipyörän ja Jeremy otti puoliautomaattiskootterin.

Omistajä oli oikein mukava ja otin siinä sitten kuvat pyöristä ennen lähtöä. Pienen koelenkin jälkeen saatiin vielä viimeiset ohjeet. Jos poliisit pysäyttävät teidät, niin puhukaa vain englantia. Muistakaa vain ENGLANTIA. Tämähän nyt oli tietysti selvää ja asennoiduimme jo valmiiksi tyhmiksi turisteiksi. Passit jäivät vuokraamoon, joten poliisi ei olisi voinut edes tarkistaa meidän viisumeita. Näistähän olisi selvinnyt, että meillä molemmilla on työluvat ja tiedämme asioista hieman enemmän kuin annamme ymmärtää.

Matka alkoi tankkauksella ja huoltoasemalta lähdimme kohti maaseutua. Koska olin tottunut liikenteeseen jo polkupyöräreissulla niin ajelin huolettomasti kaupungin keskustassa. Jeremykin alkoi ajaa rohkeammin skootterillaan pienen alkutärinän jälkeen.

Ensimmäinen kohtaaminen poliisin kanssa tapahtui juuri silloin kun olimme oikaisemassa yksisuuntaista katua väärään suuntaan. Poliisi oli parkissa ja seurasi liikennnettä, mutta ukolla ei edes ilme muuttunut kun kaksi länkkäriä tulee yksisuuntaista väärään suuntaan hymy korvissa. Ajateltiin vain, että maassa maan tavalla. Kun pääsimme ulos kaupungista niin painuimme maaseudun pienille betoniteille.

Ajelimme noin kuusi tuntia jonka jälkeen alkoi väsyttää, joten suuntasimme välipalan jälkeen takaisin kotiin. Matkalla näimme useita poliiseja, mutta yksikään ei kiinnittänyt mitään huomiota meihin. Kun palautimme pyörät niin paikan pomo alkoi katsella kaikkia mahdollisia naarmuja väittäen, että me teimme ne. Meillä molemmilla meni hermot heti ja otimme kuvat esille ja aloimme huutamaan niin kovaa, että siihen alkoi kerääntyä paikallisia ihmettelemään. Lopulta pakotimme ukon tuomaan passit takaisin ja pitämään nassunsa kiinni.

Mopoilu oli kyllä hienoa ja jos löydän toisen vuokraamon, niin taidan vuokrata jonkin ajopelin toiseksikin päiväksi.

Tein pienen videon ajelusta, mutta varoitan jo etukäteen että video on aika epätarkkaa tärinää!

VIDEO --->

Tot: 0.061s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 31; dbt: 0.0273s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb