Wofo Si Temple - the Sleeping Buddha

Asia » China » Beijing
October 12th 2006
Published: October 27th 2006

Summary: Our next visit today are the Botanical Gardens. These gardens are very huge and about the largest in the world. We don't spent much time here now, but you have to enter the Botanical Gardens first before you can visit the Wofo Si Temple.

This temple is housing a huge reclining Buddha, over 5 metres in length and cast in copper.
By the way: the largest reclining Buddha of the world you find in Bangkok in the Wat Pho - 46 metres long.

This reclining Buddha - also called here the sleeping Buddha - lies here calm in repose, with two giant feet protruding from the end of his painted robe, and a pudgy baby-face. The sleeping Buddha looks rather cute, although he actually is not sleeping but dying - about to enter nirvana (the highest level you can reach in Buddhism).

Suitably huge shoes, presented as offerings, are on display around the hall.

Behind the temple is a bamboo garden, from which paths, signposted in English, wind off into the hills.

One of the roads heads northwest to a pretty cherry vally, just under 1km away, where Cao Xueqiao is supposed to have written the famous book 'The Dream of Red Mansions'.

After a lot of climbing here we went back to our hotel for refreshing and making us up for the only and real Peking Duck dinner in Beijing.

See you, Stay Tuned for our last travelblog about our adventures in Beijing and surroundings.

Love

Monkey and Bear

Lieve vrienden en vriendinnen,

Onze volgende stop zijn de Botanische tuinen van Beijing. Deze tuinen behoren tot de grootste ter wereld. De collectie planten en bomen hier zijn uniek in de wereld. Begin 2002 is hier nog een supergrote tropische planten en bomenkas bijgekomen. Deze botanische tuinen waren niet ons eerste doel om hier heen te gaan, maar de Wofo Si Temple. Deze tempel ligt in dit park en is uitsluitend en alleen te bereiken wanneer je eerst een toegangskaartje voor de botanische tuinen hebt gekocht. Later natuurlijk weer opnieuw betalen om toegang te verkrijgen tot de tempel. In tegenstelling tot onze ervaringen in Hong Kong waar vrijwel alles gratis toegankelijk is, moet je in het echte China overal entree betalen van 10 euro cent tot 10 euro (Badaling Great Wall inclusief de kabelbaan).

In de Wofo Si tempel vind je de 'reclining Buddha' van China. Een liefelijk Buddha beeld van iets meer dan 5 meter lang.
Is gemaakt van porcelein en koper en heeft enorme voeten en een soort babyface. Hoewel het lijkt dat deze Buddha slaapt, is dit beslist niet waar. Deze Buddha beelt het sterven uit waarna het hoogst bereikbare bereikt wordt in het Buddhistische geloof: de staat van nirwana.

Deze Buddha staat in China ook bekend onder de naam de 'Sleeping Buddha'.

Overigens vind je de grootste liggende Buddha ter wereld in Bangkok, in de Wat Pho. Deze reclining Buddha is ruim 46 meter lang en heeft enorme grote voeten van parlemoer. Hierop staan een groot aantal verhalen ingegrafeerd.

Rondom de Sleeping Buddha staan enorme grote schoenen die als offerande geschonken zijn.

Achter de tempel ligt een bamboebos met vele kronkelende paden. Een van deze paden leidt ongeveer na 1 km lopen naar de plek waar de beroemde Chinese schrijver Cao Xueqiao vermoedelijk zijn bestseller heeft geschreven:
Dream of Red Mansions. Dit boek is in het Engels uitgebracht in de Penquinreeks.

Na weer veel geklommen te hebben in het prachtige natuurschoon zijn wij teruggegaan naar ons hotel, de Lee Garden Hotel Appartments, om ons wat op te frissen en wat uit te rusten.

Vanavond is onze laatste avond in Beijing en die willen wij volledig besteden in het enige echte Peking Duck restaurant van Beijing. Onze vriend Li Peng gaat vanavond met ons mee eten.

Tot de laatste travelblog: HET PEKING DUCK DINNER.

See you and as usual STAY TUNED.

Monkey and Bear

Tot: 0.049s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 22; dbt: 0.0281s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb