Fietsen in Beijing

China's flag
Asia » China » Beijing
August 15th 2016
Published: August 15th 2016

Vandaag stond de fietstocht door Beijing op het programma. Bij aankomst bij het verhuurbedrijf werden ons eerst de regels van het fietsen door Beijing uitgelegd. Samengevat, uitkijken want een fietser en voetganger staan onderaan in de rangorde van verkeersdeelnemers! Onder leiding van onze Nederlandse gids vertrokken we richting de hutongs. Dit zijn de oude wijken van Beijing die in de afgelopen jaren bijna allemaal zijn afgebroken, maar gelukkig beseft men nu dat het toch belangrijk is om deze historie te bewaren en zijn het nu ook toeristische trekpleisters. Onze gids vertelde veel over de bewoners, de soorten huizen etc. Daarna fietsten we langs de drumtoren en de beltoren. Vroeger zorgden deze 2 torens voor het melden van de tijd. Daarna fietsten we langs parken en een groot meer en het laatste stuk was over het plein van de hemelse vrede en de verborgen stad. Met de fiets mocht je hier alleen niet stoppen, maar morgen komen wij hier weer terug. Na een fietstocht van 3 uur kwamen we terug bij het verhuurbedrijf en toen zijn we met onze gids ergens gaan lunchen.
Even naar het hotel terug en toen richting de silk market. Wij dachten dat dit zo'n grote buitenmarkt was, maar het was een groot gebouw met daarin een zeer groot aantal winkeltjes met nep merkkleding. Lisa vond dit fantastisch en zij zou wel even een shirt voor mij kopen. Zij bleef maar afdingen en het resultaat was dat ze het kon kopen!
Hierna zijn we richting een echt peking eend restaurant gegaan. Eindelijk de echte eend gegeten.

Tot: 0.109s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 46; dbt: 0.0518s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb