A hidden treasure in Beijing

May 19th 2007
Published: August 8th 2007

Zhihua Music Temple - Lumicang Hutong

Summary:

The Zhihua Music Temple was constructed in 1443, during the reign of Ming Emperor Ying Zong, as the family temple of Wang Zhen, a eunuch unduly trusted by the Emperor.
Zhihua Music Temple is the largest group of original wooden structures dating from the Ming Dynasty in downtown Beijing. The temple is hidden in the hutongs of Beijing and hardly to find.

Every day Buddhists are playing several times a day music. The Zhihua Temple music has been handed down according to very strict Buddhist standards. Today's Buddhist musicians are the 27th generation in a continuous line.

Zhihua Music Temple was included in the first group of national intangible heritages in June 2006.

Monkey and Bear.

Lieve vrienden en vriendinnen,

Weer terug van Xian in Beijng. De dagen vliegen om en wij zijn al weer begonnen aan onze laatste dagen van onze fantastische vakantie in Beijing. Nadat onze vriend Li ons opgehaald heeft van het vliegveld, hebben wij ons eerst weer lekker geinstalleerd in onze studio van het Lee Garden Apartment Hotel.
Na de eerste periode in Beijing op de 13e etage gebivakeerd te hebben, hebben
Zhihua Music Temple
wij nu weer onze studio van vorig jaar op de 16e etage.
Het uitzicht over Beijing blijft vanaf deze etage fantastisch. Drie etages scheelt behoorlijk wat qua uitzicht.
Nadat de koffers uitgepakt waren, eerst op jacht geweest naar een lekkere fles whisky want die was helemaal op.
En dit 'levenswater' hoort bij onze zeer actieve vakantie.
De whisky is weer uitstekend gelukt en vervolgens zijn wij uitgebreid gaan eten in één van de uitstekende restaurants vlak bij ons hotel.

Jammer is dat de overheid van Beijing in al hun wijsheid (????????) besloten heeft om de meest grootste winkelstraat -
de Golden Street zoals deze straat in de volksmond van Beijing heet - ook op de schop te nemen. Deze winkelstraat, die vlak bij ons hotel ligt is hierdoor één grote woesternij geworden. Jammer, wat ons betreft hadden de werklui nog wel een dag of 9 mogen wachten. Maar ja, Beijing augustus 2008 gaat voor alles.

In een tijdschrift over Beijing hadden wij wat gelezen over een hele oude, onbekende, muziek tempel.
Deze tempel wilden wij eigenlijk wel bezoeken. Samen met Li Peng zijn wij in de oude hutongs van Beijing hiernaar op zoek gegaan.
Na heel wat vragen
Zhihua Music Temple
en zoeken hebben wij de Zhihua Music Tempel gevonden. Echt helemaal verstopt in een oude hutong wijk (oud - hoe lang nog ????????????????????????). Deze tempel die in 1443 gebouwd is, bestaat nog uit de echte oude originele gebouwen. Iedere dag wordt hier op vaste tijdstippen muziek gemaakt door Buddhistische monnikken.
Een hele bijzondere ervaring. De huidige musici schijnen volgens zeggen de 27ste generatie in rechte lijn te zijn en de muziek die zij maken is nog steeds gebaseerd op het vaste en strikte stramien vanuit het verleden.

Juist dit soort oude traditionele en culturele ervaringen maken China zo onvoorstelbaar interessant. Het is voor de toekomst van China naar onze mening van groot belang dat dit soort culturele waarden blijven bestaan.

So far, so good.

Tot de volgende keer en stay tuned voor onze volgende travelblog.

Veel liefs

De 'Chinezen'

Monkey and Bear

25th May 2007

vanuit Seoul en na terugkomst uit N-Korea
Hoi, jullie hidden treasure met aandacht gelezen; jammer dat het er voor jullie al weer bijna opzit. Al met alheeft Aad er de volgende 6 maanden, minimaal, voor nodig om alle foto's etc. op DVD te zetten, uiteraard met muziek en filmpjes gelardeerd. Voor ons was Noord-Korea een ware belevenis, zeg maar rustig een once in your life time experience. Op het reisverslag van Joyce lezen jullie wel wat er zich zoal heeft afgespeeld. Letterlijk is het daar 24 uur per dag "big brother is watching you", dat merk je, dat zie en dat voel je ook zo. De eerste juni op naar Beijing; we kijken er naar uit en ook naar Li Peng natuurlijk. Hopelijk hij ook naar ons. Goede thuisreis gewenst! Groeten vanuit Seoul van Marianne, Pieter, Joyce, Nick en Peter.
25th May 2007

nu alweer naar huis
Lees in jullie verslag dat het er alweer bijna op zit. Wat is de tijd snel gegaan en wat hebben wij weinig comentaar gegeven,sorry. We zullen het goed maken. We hebben jullie uiteraard wel gevolgd via de weblog. En gezien dat jullie weer uitermate hebben genoten. We vernemen graag de details bij terug komst in Roden. Dikke kussen van ons uit Wijk

Tot: 0.235s; Tpl: 0.012s; cc: 18; qc: 146; dbt: 0.1541s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb