Beijing by night - Tiamen Square

China's flag
Asia » China » Beijing » Tian'anmen
October 5th 2006
Published: October 9th 2006

Beijing by nightBeijing by nightBeijing by night

Our sittingroom in our studio. Joking this is the lounge of our Hotel Lee Gardens
Summary: 5-102006. Strolling Beijing and Tian' men Square by night. During the 'Golden Week' is there a special presentation on Tian' men Square.
Enjoy the pictures.

Monkey and Bear.

Lieve vrienden en vriendinnen,

Met onze 'private driver'zijn wij ruim 5 uur op sjouw geweest door Beijing om een aantal avondfoto's te maken.
Ook al weer een fantastische ervaring. Je weet niet wat je onderweg allemaal te koop aangeboden krijgt op straat.
Afdingen is een must en soms is de prijs nog maar 20 tot 25% van wat oorspronkelijk gevraagd wordt.
Ook het rijden in een auto is een bijzondere ervaring op zich. Uiteraard zijn er verkeersregels, maar je krijgt het gevoel dat niemand zich er aan houdt. Alles gaat kris kras door elkaar. Voetgangers springen voor de auto's. De auto's halen links en rechts in en krioelen door elkaar heen als een stel vlooien. Ook de fietspaden worden regelmatig als rijstrook gebruikt, evenals de vluchtstrook. Er wordt gewoon gestopt op de rijkswegen en express highways. Onze driver doet dit ook overal als ik een foto wil maken. Een knotsgekke ervaring dus. Wij raden dan ook niemand aan om zelf in Beijing een auto te huren. Want of je komt nergens, mede omdat er tot op heden niet of nauwelijks in het Engels de weg wordt aangegeven, je wordt stapelgek van de rijwijze hier. Maar achterin de wagen is het echt erg vermakelijk en een aparte ervaring en fun. In Bangkok hadden wij al behoorlijk veel meegemaakt met rijmethodes, maar dit slaat hier echt alles. Overigens gebeuren er relatief weing ongelukken. In Beijing rijden er overigens zo'n 70.000 taxi's en een aantal rentalcars met chauffeur. Dit is eigenlijk de meest perfecte methode om je hier te laten vervoeren, omdat taxi's hier vreemd genoeg regelmatig geen mensen meenemen. Dat hebben wij ook de eerste drie dagen ervaren. Heel apart maar waar. Onze chauffeur met een uitstekende en nieuwe auto met airco rijdt ons overal naar toe, blijft wachten, helpt met taaldiscussies e.d. zo'n 12 uur per dag.

Oke, dit was het weer voor deze travelblog. Geniet van de foto's van Beijing by night. And off course stayed tuned for our next travelblog.

Kisses for everybody from

Monkey and Bear

The hall of our hotel

The Beijing House of the People
Beijing by night

One of the many buildings of the governement
Beijing by night

Selling everything - This kite I bought for a very low price, but still to much
Beijing by night

Streetselling, you can buy everything

Potala Palace Tibet 1 : 25 on Tian'men Square

Tian'men Gate by night

Olympic mascots 2008 THE FRIENDLIES

9th October 2006

Hallo lieverds Wat hebben jullie weer een heleboel mooie dingen gezien. Beijing bij nacht is mooier als Rotterdam bij nacht. Geniet er nog lekker van en ik zie jullie vrijdag wel. groetjes van Josien en pootjes van Lady

YAHOOOO.
hallo china genieters.. wat een ervaring en een belevenissen..schitterend..beying by night.. k zou er zo heen willen...ware het niet dat de plicht hier roept..hahh. je zal ons wel niet missen ineke...in zo'n fantastisch land wat n schitterende natuur en omgeving..!! en zon persoonlijke chauffeur is natuurlijk ook niet verkeerd....perfect geregeld..maar laat dat maar aan monkey and bear over..!! keep on going zou ik zeggen. groetjes uit n (ook) mooi nederland..!!
9th October 2006

Hallo Lieve vrienden, Hier alles oké. Zo te zien bij jullie ook nog steeds. Namens Martina bedankt voor de kat, heb je hem ook meegenomen voor haar? Ook nu weer mooie foto's van Beijing by night. Schitterend om te zien dat ze daar zoveel verlicht hebben. Volgens mij zal jullie Driver het missen als jullie weer weg zijn uit Beijing, wij hebben het idee dat hij het goed heeft zo met jullie. Trouwens mooie auto. Groeten

Wauw wat mooi!!!
Wauw dat ziet er allemaal weer prachtig uit zeg!!!!. Leuk om zo met jullie mee te mogen genieten. En ik zie het al, Azie is nog lang niet van mij af! Is het niks voor jullie om daar te gaan wonen? Kom ik jullie wel opzoeken ;-D . Knuffel Tammy

Tot: 0.063s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 29; dbt: 0.0349s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb