Cambodja: Siem Riep, Angkor


COMING SOON HOUSE ADVERTISING ads_leader
Cambodia's flag
Asia » Cambodia » North » Siem Reap
March 19th 2005
Saved: November 12th 2010
Edit Blog Post

Gisteren nog een dagje in Bangkok doorgebracht. Eerst wat uitgeslapen en daarna wat inkopen gedaan, aanvankelijk met Pascal en Rebecca, maar na de eerste schoenenwinkel ben ik afgehaakt.

's Avonds besloten we maar eens wat anedre plekken in de stad te gaan bekijken. Eerst naar Silom Road gegaan. Voor wie niet op zoek is naar striptease shows, of nog veel fantasierijkere shows, of een thaise vrouw, is hier niet veel te beleven. We zijn dus maar doorgegaan naar Sukhumvit, waar een aantal discotheken zitten. Bij de eerste probeerde een vaste klant, tevens gladde jongen, zijn kansen eens bij Pascal en Rebecca. Zodoende kwamen we gratis binnen, mooi meegenomen.

Uiteindelijk waren we tegen een uur of half drie thuis. Net op tijd om nog 2 uurtjes mijn bed in te kruipen. Vanochtend dus niet geheel fris richting vliegveld, waar een klein propellorvliegtuig op me stond te wachten. Niet veel later was ik in Siem Riep. Eerst even wat geslapen. Daarna rondje stad. Leuke benzinepomp hebben ze hier trouwens, lijkt meer op een bar: colaflessen en whiskeyfelssen met benzine netjes uitgestald in het zonnetje. Ze zaten er niet te roken, dat viel nog mee.

Tegen het eind van de middag zonsondergang bij een van de tempels (waarom bouwen ze die toch altijd op een berg? Het is hier veel te warm om te klimmen). Daar kwam ik heel toevallig Andy en Adam weer tegen met wie we in Vientiane nog langdurig aan de bar hadden gezeten. Wat is de wereld toch klein. Een groot deel van de avond hebben we in het donker gezeten. De stroom valt hier erg regelmatig uit.

===

Zondag stond Angkor Wat op het programma. De hele dag ben ik rondgereden door Chong, mijn gids/chauffeur. Hoewel Angkor heel mooi is was het na een dag ook weer meer dan genoeg. Ben nu even helemaal klaar met de tempels. Verder was het heet. Heel heet.

Tegen het einde van de dat vroeg Chong of ik interesse had om mee te gaan naar een bruiloft van een kennis van hem. Dat leek me wel leuk, dus daar heb ik maar ja op gezegd. Het was een heel aparte ervaring. Er waren ongeveer 300 mensen, waarvan ik de enige buitenlander was, heel apart. Tijdens het uitgebreide diner van 7 gangen heb ik aardig wat aparte gerechten voorbij zien komen. Mijn tafelgenoetn hadden ook een leuke avond. Ik dacht adt ik inmiddels aardig met stokjes kon eten, maar zij dachten daar heel anders over.

Daarna ben ik nog even met een stel Cambodjanen de kroeg in geweest. Weer op tijd naar huis om mijn vliegtuig de volgende ochtend te halen.



Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


COMING SOON HOUSE ADVERTISING ads_leader_blog_bottom



Comments only available on published blogs

Tot: 0.137s; Tpl: 0.01s; cc: 16; qc: 53; dbt: 0.0489s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb