Cambodia

Cambodia's flag
Asia » Cambodia » North » Siem Reap
November 7th 2008
Published: December 12th 2008

Fra Burma tog vi bussen tilbage til Bangkok. Turen tog ca 10 timer. I Bangkok planlagde vi vores videre færd, hvor planen var at vi skulle gennem Cambodia til Vietnam og så til Loas, men sådan blev det ikke helt.
Vi startede med at tage en bus til Cambodia, turen tog 15og var en blandet oplevelse, da halvdelen af turen var på en grusvej og ikke asfalt. Der er en milepæl mellem det thailandske samfund og det cambodjanske. Dette fornæmmede vi lige med det samme, da vi krydsede grænsen fra Thailand til Cambodia. Med et var alt mudret og kaotisk. Efter noget tid nåede vi dog til Siem Reap, hvor vi boede i 3 dage. Den ene af dagene tog vi op en kultureloplevelsestur til Angkor Wat hvor vi så alle de flotte og enorme templer.
Herefter tog vi til hovedstaden, Phenom Pehn, som er en noget faldefærdig by. Intet sammenlignet med Bangkok. Her var ikke meget andet at se, udover templerne i midtbyen, derfor besluttede vi at rejse tilbage til Bangkok efter kun en dag i hovedstaden.

Photo 1Photo 1
Photo 1

Det foerste billede der moette os i Cambodia

Tot: 0.076s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 47; dbt: 0.0378s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb