Siem Reapolinos & de machtige tempels van Angkor

Asia » Cambodia » North » Siem Reap
November 25th 2006
Published: November 25th 2006

Lao AirlinesLao AirlinesLao Airlines

Lao Airlines, ons vliegtuig naar Siem Reap!
We zijn vanuit Laos vertrokken met een vlucht vanaf Pakse naar Siem Reap, Camodia. De vlucht was erg goed bevallen, ondanks de slechte reputatie! Vliegtuig zag er goed uit en we kregen een lekker ontbijtje.

Siem Reap blijkt een enorm op toeristen gerichte stad(je) te zijn. Veel grotere (dure) hotels & veel cafe's en restaurantjes (best wel modern). Daarbij heeft Femke de souvernir marktjes al ontdekt, harstikke leuk om daar te gaan kijken (wel oppassen, zoals altijd/overal). We hebben ook al gemerkt dat de Cambodianen een stukje agressiever zijn in hun aanpak om goederen te verkopen. Je hoeft maar ergens naar te kijken, en ze namen al gelijk al je maten op (zoals ons gebeurde bij een kledingszaakje).

Nadat we 's morgens aangekomen waren, zijn we naar "the floating village" geweest wat wel leuk was om te zien. We hebben er een boottochtje gemaakt en waren daar na een dik uur mee klaar. Dat de gids ons 10x om een fooi vroeg, was wel jammer. Niks gegeven natuurlijk! De boottrip was al duur genoeg.

Hierna heeft onze taxi-driver ons naar de ingang van de tempels gebracht. Hier konden we om 17u. een pass-partout kopen voor de volgende 3
Femke en RobFemke en RobFemke en Rob

Hier staan we dan! En trots dat we zijn, haha.
dagen. Omdat we deze pas smiddags haalden, mochten we nog even naar binnen om de zonsondergang te zien! ("gratis")

Het complex is mega groot en voor elke tempel is een enorme hoeveelheid ruimte beschikbaar. Vooral Angkor Wat (de bekendste tempel) is zeer ruim opgezet met een flinke slotgracht er omheen! Het is ongelovelijk hoeveel stenen overal vandaan gehaald moesten worden om al deze tempels gemaakt te krijgen. Echt enorm!

Bij ons eerste bezoek schrokken we in eerste instatie van de hoeveelheid toeristen die er rond liepen. Flinke drommen met Koreanen, Jappanners, Chinezen, etc.

Vandaag zijn we voor de tweede keer het complex op geweest en hebben er een hele dag rond kunnen kijken. De taxi-driver wacht telkens netjes bij de in- & uitgang van de tempels totdat we klaar zijn en brengt ons daarna naar de volgende tempel. We hebben dezelfde taxi-driver beschikbaar voor al de 3 dagen. Qua prijs valt het wel mee gelukkig!

We moesten vanmorgen al vroeg uit de veren (5 uur) want als je veel wil zien moet je vroeg vertrekken! Eerst hebben we nogmaals op de tempel Angkor Wat rondgekenen, echt ongeloofelijk mooi allemaal! Daarna zijn we naar een complex dat
Angkor WatAngkor WatAngkor Wat

De bekende & ook prachtige Angkor Wat tempel.
Angkor Thom heet gegaan. Bij de ingang van dit complex was het erg druk en er liepen aapjes rond, cool he!!

We hebben vandaag de beroemdste tempels wel gehad, Rob heeft weer veel foto's gemaakt en we hebben het enorm warm gehad!! Het is echt al warm als je in de schaduw staat, laat staan als je een tempel beklimt! Rob en ik moeten erg wennen aan de vele kindertjes die elke keer achter je aanlopen en vanalles aan je proberen te verkopen, je raakt ze moeilijk kwijt (no means no kennen ze hier niet). Het is ook erg vervelend (en een beetje grappig) dat je contstant hoort: "Hey sir, you want to buy cold drink sir, just 1 dollar."

We voelen ons bijna koninklijk als we in onze tuk-tuk zitten (een brommer met een karretje erachter). We hebben gewoon onze eigen prive-chauffeur!!

Aan het eind van de middag hebben we een bekende tempel bezocht die Ta Prohm heet, Rob en ik waren hier allebei het meest van onder de indruk. Dit zijn de tempels die compleet zijn overgenomen door de natuur, echt heel indrukwekkend! (en natuurlijk wilde iedereen op de foto op het stuk waar de
Mega bomenMega bomenMega bomen

Enorm grote bomen staan niet alleen tussen de tempels, maar ook er pal bovenop!
film Lara Croft Tomb Raider is opgenomen).

We hebben al veel moois gezien, maar verheugen ons erg op het moois dat nog komen gaat.

Tempel & boomTempel & boom
Tempel & boom

Verschillende tempels zijn door grote bomen bedekt.

25th November 2006

poeh hee, veilig geland!
lieve allebei, gelukkig hebben jullie het er goed vanaf gebracht met die binnenlandse vlucht. Zo te zien zag het vliegtuig er toch nog redelijk uit. Wat een bomen staan daar, zeg! Moeten die niet geknot worden? Dan kunnen Cees en Piet ook eens naar "t verre oosten! Haha. Veel plezier verder, jullie zien er relaxed uit. Liefs, Birgit
25th November 2006

stekkie van de boom
Rob Femke, Breng een stekje mee van die boom bij Ta Prohm ,is wel leuk op ons dakterras! Mooie foto`s prachtige tempels. Veel plezier nog, cees
26th November 2006

Zo, ik ben weer bijgelezen. Wat een geweldige vakantie mensen! Sodejuu! Laos was dus geweldig, Cambodja tot nu toe ook. En wat een mooie foto's. Ik sluit me helemaal aan bij zusjelief: blijf ze maken want ik wil ze zien als jullie terugzijn! Fem, je zal wel genieten van het lekkere eten, Rob van de lokale bieren, hihi! Fem, thuis is alles in orde, je krijgt de groetjes van je plantjes die het prima maken. Genietze weer! Liefs, Petra
27th November 2006

Wauw, die laatste foto is echt een image dat ik al ik weet niet hoevaak voorbij heb zien komen op tv, tijdschriften en Tomb Raider of course...DE reden dat ik Ankhor Wat ook wil bezoeken....eh...ooit! Stom he, alleen maar om zo'n boom...hahaha....Volgens mij kan je echt daaaagen daar rondwandelen op dat complex, en het verveeld vast nooit! Ik vertoon studieontwijkendgedrag geloof ik, maar moest echt ff kijken hoe het met jullie ging...prima dus, zo te zien! Kijk uit naar jullie next post! X!

GAAF!!
Echt gaaf joh wat jullie allemaal hebben gezien. Ik kan niet wachte ntot ik alle foto's kan zien. Groetjes Paul
29th November 2006

super hoor allemaal!! geniet nog steeds van jullie verhalen liefs Debbie
29th November 2006

hey asia-gangers! oooh superleuke/-mooie foto's!! waan me weer beetje in asia : ) kan bijna de shrimp-fried rice ruiken, mjam! maarre geniet er van, en ik zie jullie snel weer! XXX
1st December 2006

Ziet er Super uit!
He luitjes, het ziet er allemaal weer super uit, als ik zo jullie verhalen lees. Heel erg leuk, en vooral genieten! groetjes Merel

Tot: 0.058s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0355s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb