מינגאלאבה מבורמה!!

Asia » Burma » Mandalay Region » Mandalay
June 21st 2007
Published: June 21st 2007

אז לפני שלושה ימים נחתנו בשעה טובה בעיר הבירה של בורמה, ינגון. בוא נגיד שהיה לא קל להתרגל שוב למראות ולריחות שליוו אותנו בהודו - רחובות די מלוכלכים, זיהום מטורף מכל המכוניות, צפיפות... אבל בכל מקרה, לקחנו את עצמנו בידיים מהר מאוד והתחלנו לתור קצת את העיר.

האתר הראשון שהגענו אליו, הוא הסולה פגודה. פאגודה יפהפיה שהייתה אחלה פתיח לטיול שלנו פה..
משם המשכנו לעוד פגודה, שהיא הפגודה הכי מפורסמת וקדושה בבורמה - השוודגון. מדובר ללא ספק באחד המקומות המדהימים שראינו עד עכשיו במזרח בפרט ובטיול בכלל. מתחם תפילה ע-נ-ק, מדהים ביופיו שמלא בפסלי בודהה והמון פגודות יפהפיות. השיא של המתחם הוא הסטופה המוזהבת שנמצאת באמצע המתחם. סטופה בגובה של 50 מטר שמכסים אותה כל 4 שנים ב- 40 טון זהב!!! והכי מדהים שללא מעט אנשים פה אין בכלל מה לאכול.. לכו תבינו את החשיבה המעוותת הזאת..

בכל אופן, אחרי יום וקצת בעיר לקחנו אוטובוס של 14 שעות לתחנה הבאה שלנו - מנדליי.
אתמול יצאנו לסיבוב רגלי בעיר, לראות מה יש לה להציע. טיילנו קצת ברחובות, ואחר הצהריים נסענו לגבעת מנדליי, לראות את השקיעה. היה באמת אחלה נוף והגענו למקדש שנמצא בו בודהה ענק שמצביע מהגבעה לעבר ארמון המלך שנמצא למטה. אחד היפים ללא ספק.

היום בצהריים יצאנו לטייל בכפר שנמצא חצי שעה נסיעה ממנדליי, בשם אראמפורה. מדובר בכפר פשוט מדהים ביופיו, עם האנשים הכי מקסימים שפגשנו בטיול הזה, שלא מפסיקים לחייך אליך ולנופף לך לשלום. מוזר שאנשים כל כך מתרגשים ככה כשהם רואים תיירים. חלק מאנשים בוהים בך כאילו שלא ראו תייר אף פעם...

אין ספק שהיינו האטרקציה של הכפר באותו יום, כי כנראה שהיינו התיירים היחידים שם ולאורך כל הטיול ליוו אותנו 4 ילדים מקומיים הכי חמודים שיש, שדאגו שלא נלך לאיבוד והסבירו לנו על הכפר המדהים שלהם.

ההיי לייט של הביקור במקום היה ההליכה על הגשר הצר הארוך בעולם, גשר עץ באורך קילומטר וחצי. קצת מפחיד אבל הנוף היה שווה הכל..

אחר הצהריים חזרנו חזרה למנדליי, ואחרי ארוחת צהריים ומקלחת טובה אנחנו עולים שוב על האוטובוס, ונוסעים לתחנה הבאה שלנו - אינלייק. עדכונים משם!

Tot: 0.178s; Tpl: 0.012s; cc: 21; qc: 110; dbt: 0.0952s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb