138.den - goris / tatev/


Advertisement
Armenia's flag
Asia » Armenia
June 28th 2019
Published: July 2nd 2019
Edit Blog Post

Japonci tu boli len na noc a tiez sa ponosovali ake to tu je drahe. Nechapem teda co si teda nebokli lacnejsie ubytko / bola taka moznost/.

Cinanka dnes ide na hupaci most v dedinke khndzoresk, ja to mam v plane cestou do nahorneho karabachu. Japonka z izby odchadza.

Po jej vzore som si nabalil nieco na dnesnu turu.

Slapem si cca 2.5km nakoniec mesta a zacina stop. Slnko opat pecie a ziadny tien. Aut ide dost ale nikto nic, nakladiaky nestopujem bo kopec.

Nakonec po 15.min mi zastavuje zasa stara lada, chalani ma vyvazaju asi 5km, idu na ryby.

Po 5.min mi zastavuje lada niva. Ujko ide do shinuhayr co je asi 2.5km od lanovky do tatova, tak paradicka.

Ujko je na lanovku pysny.

Vyhadzuje ma v dedine, tam nic, osarpane domceky, sem tam obchodik a premavka minimalna. Nemec mal dost velky problem chytit stopa z tatova resp odtialto. Sa ani necudujem.

Zastavuje sa pri mne auto, taxi, to odmietam, 2.5km v pohode odslapem, ide sa po rovinke a okolo nadherne zlatiste policka s horami v pozadi.

Dokonca aj kon, uplne ako v rozpravke.

V dedinke stretavam sikmooky par, stopuju no takym stylom, ze by som im veru ani ja nezastavil. Nakonec zistene,ze su to rusky hovoriaci obcania.

Par stoviek pred cielom mi zastavuje taxi / klasicka stara biela lada/, zobral ma k lanovke gratis.

Tu kupujem u pohladnej mladej armenke listok, one way. Platba kartou len potesila / revolut dal normalny kurz/. spiatocka stoji 7700d.

Odchod mam o 15.min.

Idem teda k lanovke, no pustaju ma aj na prave odchadzajuci spoj. Lanovka ide kazdych 15.min

V lanovke rusky hovoriaca skupinka a opat pekna uniformovana armenka.

Vyzarame z dedinky halizdor a hor sa cca 6km ku klastoru tatev.

Vyhlady z kabinky pekne, hlavne na klukatu asfaltku a samozrejme aj na kanon, ktorym sa budem vracat pesi.

Nieco okolo 10min a sme na mieste, miestami sme boli vo vyske asi okolo 300m

Mensi obedik, vajco s chlebom. Vajco na makko, tak trosku porusene, druhe tez uz nacate.

Klesanie ku klastoru.

Pred nim babky co predavali vodku, bylinny a suveniry.

Dalo sa tu odviezt aj na starych kabrioletoch.

Klastor v rekonstrukcii / udajne vytazok z lanovky ide na nho ale potom z coho platia personal?/

Moc ma neoslovil, cakal som nieco bombasticke ako to kazdy ospevoval, no nic extra to pre mna nebolo. V irane pri jolfe bol lepsejsi.

Je tu i budova mlynu, tam pekne spravene muzeum.

Pobehla som to tu, doplnil z fontanky tekutinu a hor sa do kanonu.

Cesta najskor po novej asfaltke.

Znacenie vychvalovanej cesticky nulove. Keby nemam offline mapy zaciatok by som mozno presvihol.

Neskor uz znacenie ok, klasika ako u nas bielacervenabiela.

Cesta pohodova, stretol som jedneho domaceho.

Obcas paradne vyhlady na kanon ci na dalsi klastor anapat v udoli.

Prichadzam na razcestie, vlavo devil bridge, dole kanon.

Paradoxne obe trasy maju rovnake farebne znacenie, smerovniky neexistuju.

Vyberam si kanon.

Nabiaham este do klastora. ten sa javi ako opusteny ale je tu mini zahradka a v cimrach pre mnichov su cul stajne, v niektorych vsak pribytky.

Tento klastor mensi ale zato pre mna krajsi ako tatev / mozno kvoli tomu,ze som tu bol sam/

Klesam a uz som na dne kanonu.

Znacenie sa zhorsuje az mizne, cesta tiez, uz to neni siroky chodnik ale uzka cesticka. To by nevadilo ale kopa pichlavych malin a bodliakov.

Nohy riadne doskriabane. Rozne rozdvojky, offline mapa ma zachranuje.

Zrazu znacenie tak cely happy ale len dve znacky a zas hovno.

Prechadzam zhrdzavenym mostom / skor to bolo len dake koryto z auta/ ponad riecku.

Opat strata cesty, tak spiatocka a nasledne najdenie spravnej cesty.

Vyhlady a okolie vsak super, paradne skaliska okolo.

Bum a aj chodnik v hajzli, klesam dole zrazom k bude robotnikov, tu odstaveny stary zeriav.

Kukam do mapy a idem popri toku rieky, stupanie, brodenie sa zelinou a skurvenymi malinami.

Opat strata cesty, zas pichlacie, fakt nahovno cesta, mal som ist radsej k devils bridge.

Popri skalach pokracujem, chybny krok a uz sa vezem dole zrazom.

Konecne normalna cesta a zazrakom i znacenie. Kurvam sa asi nechcelo srat cez tuto divocinu.

Cely doskrabany prechadzam most z trubiek a zacina stupanie do dedinky halizdor.

Stupanie v pohode bo sama zatacka a cesta pre auta i ked polna.

Na razcesti sa rozhodujem,ze to dam az do dedinky shinuhayr.

Otvaram si branu, nad vinicami pokracujem. Opat hovno cesta s malinami / keby boli aspon zrele/ do toho potok.

Finito, normalna polna cesta, chvalabohu.

Dole pod oboma dedinkami boli ich stare casti. Opustene kamenne obydlia, teraz vyuzivane ako stajne krav, konov, oslov.

Tato zver resp jej vykali mi sprijemnovali cestu. Niekde totalne same hovna.

Predbieha ma stary dzip, oproti ide chlapik na koni.

Som v dedinke.

Obloha sa riadne zatiahla, burka sa blizi. Trochu poprchalo i cestou ale nic strasne.

Opustam dedinku, aut minimum, nik nezastavuje. Spusta sa maly dazd.

Zastavuje mi stary medak prerobeny na plyn. Vacsina aut tu jazdi na plyn,i neake mensie nakladiaky.

Vsetko by bolo ok, keby chalanavy po kilometri nedosol plyn.

Zacina obvolavat znamych / to mi pripomenulo jedno moje obdobie ked i mne furt dochadzal benzin/.

Ja som v klude, vonku mega dazd, som rad, ze som v suchu.

Prichadza jedno auto, super, len problem, ani jeden nema lano.

Cakacka na dalsie auto, to poziciava lano a uz ideme na pumpu. stierace nestihaju.

Na pumpe nenormalna cakacka. Plyn sa capuje pomalsie ako benzin.

Na pumpe sa kazdy s kazdy pozna.

So sofera vypadne,ze nejde do goris ale na sever. Zbytocne som teda cakal 10min kym dojdeme na radu k stojanu / pred nami jedno auto/.

idem na hlavnu, nastasti pumpa bola na hlavnom tahu.

Stara lada niva, dnu traja iranci co tu pracuju.

Vyhadzuju ma na zaciatku mesta.

Poslednych 2.5km slapania k zahradnej restike, moj novy podnik.

Na ceste ludia oberaju ceresne, chlapik mi dava jednu dost bohatu vetvicku.

I tu sa kazdy s kazdy pozna, kazdy sa zdravy, samozrejme vratane hliadkujucich policajtov.

Davam jedlo a pivaky. Opat ma vyhana zima.

Na ubytku fra rodinka, su v izbe s cinanku, ja som na izbe sam.

Fra su neni moc popularny cestovatelia medzi ostatnymi narodnostami, to mi potvrdil fin aj nemec.

Zhrunutie tateva, klastor vela kriku pre nic, lanovka fajn ale zeby som sem siel i nabuduce to nie. Turistika najskor fajn ale potom hruza, neprechodeny chodnik, znacenie ubohe. Kanon pekny ale ako vravim isto je kopa lepsich miest v armensku a zadarmo.

Po ceste v kanone resp stupani miesto odpakov dost karoserii od aut. Recyklacia tu asi nefunguje, taktiez sklenne pivove flase su neni zalohovane.

Dnes som si makol 22km za 5hod / hruby cas/

foto





goris + tatev



Naklady :

Lanovka tatev : 10.14€ (karta revolut 5500d)
3000d

Advertisement



Tot: 0.078s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 30; dbt: 0.0387s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb