Den første uge er gået!

Africa » Zambia » Lusaka
February 14th 2017
Published: February 14th 2017

Hej Alle,

Nu er der gået en uge og det føles næsten som en måned. Der er sket virkelig meget! Vi har haft rigtig mange spænende diskussioner omkring kulture, kristendomen (da zambianerne er meget troende) og meget mere. Vi har været ude at se en skole, hvor der var de sødeste og gladeste børn, som var helt vilde med at se os. På den skole skal vi undervise i morgen. Vi har været på markeder, båd cruise hvor vi har fejret fødselsdag i Kafue floden, et helt utroligt smukt sted!

Det skal også lige siges at det er regntid, så de første par dage regnede det helt vildt, men nu har vi haft flere dage med høj sol og det er meget varmt!

Derudover har vi været i kirken på universitetet, som vi bor lige ved siden af. Det var en meget speciel oplevelse, da der kom flere mennesker end til en konfirmation i Danmark og det var på en fredag aften. De sang helt utroligt smukt med flerstemmigt, så det var meget anderledes.

Vi har det helt utroligt godt sammen alle os 8 piger. Derudover er der Brenda, Dixon og Vincent som underviser, samt en gartner Remmy, og flere forskellige rengøringspiger som også laver maden og 24 timers vagter. Så vi bliver opvartet godt! Maden er meget over hvad jeg troede, dog spiser vi næsten det samme hver dag hvor vi har Nshima, som skal spises med hænderne og bruges som en slags skål/ske til at samle maden op med. Det er egentligt super rart og sjovt at det ikke er så formelt når man spiser, og man bare kan putte hænderne i maden.

Internettet er ikke super stærkt og derfor kan jeg ikke rigtig uploade billeder, så i må klare jer med lidt skrift for nu.

Håber i alle har det godt!

Knus

Tot: 0.077s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 59; dbt: 0.0442s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb