Zanzibaridi

Tanzania's flag
Africa » Tanzania » Zanzibar » Zanzibar City
May 12th 2007
Published: May 12th 2007

Efter Kenya o Kitogotho bar det av til Moshi, Arusha och sa Dar es Salaam.. Vi hade Mvoi (en bekant til Kalumu) med oss.. I Dar var de sa Malins tur o bli sjuk..Besok pa Aga KHan Hospital, resa til Zanzibar o nytt besok pa lokal klinikk i Stone Town der legen knappt snakka et ord engelsk.. Fikk antibiotika o 6 dagars helvete med diarre o spy borjade antligen vara over.. .
For ovrigt om Dar es Salaam, veldigt modernt, nastan lite europeiskt, veldig koselig!! Og veiene i Tanzania er mye bedre en i Kenya...

Nu har vi hatt flotte dager pa Zanzibar bade i sol och monsunregn. Snorklat, slappat pa stranden, swahili kultur, spice tour o akt daladala (lokal buss) som verkligen er en opplevelse i seg selv.. flate batterier, fisklukt pa fotterne o da man tror daladalan er full sa ryms det iallafall 20 personer till..hehe.

Tok nattferje fra Stonetown til Dar es Salaam og som tur var de ingen rotter ombord, hade nemlig hort rykten om det... Og fra Dar var det buss til Mombasa og Malindi 13 timer, puh.. jaja, na er de lange distansbusserne over for denen reisen iallefall.

Fjarde besoket till lakaren var idag pa morgonen, vi trodde vi hade fatt skabb med det visade sig vara sandlopper som bitit oss.. kroppen full av bett.. jaja, det er vel en del av resandet de oxa.

Tot: 0.072s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.045s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb