Tarangire-Arusha

Tanzania's flag
Africa » Tanzania » Centre » Dodoma
July 11th 2011
Published: July 12th 2011

I går kørte vi fra Tarangire til Dodoma. Hvilket var en ret lang tur. Vi vågnede lidt i 6 om morgenen for at tage på safari (vi så foresten en løve-mor med hendes 2 unger. Det var en dejlig og lang tur. Vi ankom til Dodoma ved 8 tiden, hvor vi ikke spiste aftensmad på det hotel familien Hagen skulle sove. (Det vidste sig at det åbenbart to flere timer at lave en tør kylling og nogle triste pommes frites.) Så efter vi havde ventet i 1.5 time gik vi derfra uden at spise. Men vi sov godt hjemme ved Allan.
Elizabeth.
Vi var meget sultne, da vi kom i seng i går fordi der var ike hurtig nok mad på restauranten. Da vi kørte fra Tarangire til Dodoma var vi i 14 timer i bilen. Da vi kom frem var vi på den dårlige restaurant og så vi fik vi i stedet banan og boller til aftensmad. Vi kom hen til Allan og han havde glemt nøglerne til huset så vi ventede i lang tid inden vi kunne sove.
Nicoline
Natten inden vi rejste var ret fantastisk på Tarangire Safari Lodge. Der var den mest storslåede udsigt fra lodgen, hvor
Let us sleep!Let us sleep!Let us sleep!

Held awake by lions right outside our tents.
vi inden solnedgangen med en drink i hånden kunne følge dyrenes gang over savannen til floden. Der efter en lækker tre retters meny. Med vagt blev vi fulgt til vores telte, hvor vi ikke engang havde børstet tænder før vi kunne høre løverne brøle - og det blev de ved med resten af natten. I ét telt lå jeg med Elizabeth og Jonathan og vågnede ind i mellem og tænkte romantisk på at løverne sikkert var længere væk end det lød til, og sådan måtte det have været for Karen Blixen, når hun var på safari i luksustelt. I teltet ved siden af lå Torsten og holdt godt om Nicoline og Christopher; mens han planlagde, hvordan han skulle redde os alle bevæbnet med en lommelygte, hvis løven der var meget tæt på skulle finde på at stikke poten gennem myggenettet. Ikke underligt Torsten ikke lukkede et øje den nat. Næste morgen var der også fodspor fra løverne lige uden for lodgen. Heldigvis skulle vi op 05.45 for at komme på morgensafari. Da vi havde kørt 10 min mødte vi en stolt løvinde med hendes to unger. De legede i græsset og passerede vejen foran os. Fantastisk! Det var jo hele turen værd. Charlotte

SafariburgersmilSafariburgersmil
Safariburgersmil

Burgertime at the lodge.
LøvemorLøvemor
Løvemor

MOrgentur resulterede et indblik i løvemorgenhygge.
Frokostpause på vej til DodomaFrokostpause på vej til Dodoma
Frokostpause på vej til Dodoma

Hyggelige stunder var der også på den lange tur på hullet grusvej til Dodoma.

Tot: 0.073s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0371s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb