dag 17 Knysna

South Africa's flag
Africa » South Africa » Western Cape » Knysna
July 28th 2014
Published: July 29th 2014

Nadat iedereen weer gewekt was, hetzij door zijn of haar wekker, hetzij door een hond of overtrekkende gans, zaten we om half negen gezamenlijk weer aan een heerlijk ontbijt. Onze gastvrouw Ypie had op ons verzoek gebeld met de featherbed.co en een boeking gedaan voor de door ons uitgezochte gevarieerde tour voor die ochtend. Volgens het reisboek zou dit een boottocht zijn, met aansluitend een 4x4 tocht, een wandeling door het Featherbed Nature Reserve en aansluitend een lunch. Vervolgens zou de boot ons weer terugbrengen naar het vasteland. Al met al een excursie van 4 uur, dus de ochtend waren we onder de pannen. De zon scheen heerlijk en ook de temperatuur was prima. Nadat de auto geparkeerd was voor het Cruise Café liepen we naar binnen om de administratie en de betaling te regelen. Vanuit onze ooghoeken zagen we het schip al liggen en tot onze verbazing zat deze al behoorlijk vol geladen met mensen. Hoe meer ziel hoe meer vreugd, dachten we nog! Terwijl we de boot naderden constateerden we dat wij de gemiddelde leeftijd in de boot behoorlijk omlaag gingen brengen. De gehele groep ouderen, inclusief hun luidruchtig tellende gids, die we gisteren nog in Monkeyland waren tegengekomen, zat al vol spanning kant en klaar voor hun ochtendexcursie naar de Heads van Knysna. Alle kids kregen het gevoel dat ze terecht waren gekomen in een slechte film voor bejaarden en hun gezichten spraken boekdelen. Ieder van ons begon zich af te vragen hoe dit dan zou moeten met een barre 4x4 tocht en die wandel/hike tocht, hopelijk was de groep zich hier wel van bewust?! Het antwoord hierop kwam van onze vrouwelijke voice over/reisleidster, hetgene wat zij vertelde en de manier waarop, maakte alles duidelijk. Het zou in ieder geval geen barre tocht worden, dat was wel zeker. ?
Ze maakte ons attent op de zwemvesten en het gebruik hiervan en stelde de rest van de crew zeer uitgebreid en zonder gene aan ons voor. En dit alles op een manier die alleen door Kevin, Karin en mij(Ingrid) als grappig werd ervaren. Door Kevin omdat naar eigen zeggen dit soort bejaarden humor helemaal zijn ding is en door Karin en mij omdat wij gewoonweg al vanaf het begin de slappe lach hadden en vervolgens deze niet meer kwijtraakten. De kids vonden het inmiddels steeds interessanter worden?. We passeerden Teason Island, Leisure Island en nog veel meer moois aan de linker- en rechteroever. Na een half uur varen arriveerden we bij de aanlegsteiger en liepen vol verwachting in de richting van de ons beloofde 4x4voertuigen. Welgeteld één legerjeep met drie aanhangers stond voor ons klaar en we mochten hierin plaatsnemen. Wel oppassen voor onze hoofden en mocht je een wandelstok nodig hebben tijdens de hike, dan was nu de tijd om deze alvast mee te nemen. Onze "leading lady" deelde nog wel even mee dat wij achterin ons wel klaar moesten maken voor een bumpy ride, ze sommeerde iedereen de handen, voeten en andere ledematen binnenboord te houden en yes, we waren klaar voor de woeste rit. Gelukkig waren we tijdens de Gamedrive met Greg in Lalibela al wat gewend, anders was deze rit toch wel een schokkende ervaring geworden. Hahaha!! Oke de boottocht en de 4x4 drive waren dan wel niet helemaal wat we verwacht hadden, maar de hike zelf, de uitzichten op de top en tijdens de hike waren fantastisch!!! Diep respect voor de ouderen die deze wandeling, met of zonder stok, naar beneden hebben gemaakt. Zo simpel was deze echt niet! De afsluitende lunch was zeer uitgebreid en perfect verzorgd. Helaas moesten we noodgedwongen door een regenbui in eerste instantie binnen gaan zitten maar gelukkig konden we het toetje weer buiten in de zon nuttigen. Om half drie ging de boot weer terug en waren we getuige van het feit dat het laagtij inmiddels al weer hoogtij werd en zwommen twee seals nog een stukje met onze boot mee. Na deze enerverende ervaring(en) namen we afscheid van onze vriendelijke guide en haar crew, "piepten" voor de ouderen van de boot af en liepen nog even naar de winkels in the Waterfront. Na een Italiaans ijsje voor een aantal van ons besloten we nog even lekker wat te relaxen bij de pool van ons country house. Even heerlijk genieten van de Afrikaanse zon!! Rond 18.00u stonden we op de wachtlijst van een drukbezocht steak restaurant en om 18.30u was ons een tafel toebedeeld. Een soort van veredelde MacDonalds maar dan met bediening. Eenmaal terug in ons verblijf, spelen we wat kaart spelletjes in de gezamenlijke ruimte en vervolgens is het tijd om te gaan slapen. Alweer een dag voorbij, het gaat allemaal zo snel!!!

Tot: 0.071s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 27; dbt: 0.0425s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb