Syd Africa - Drakenberg bjergene

Published: October 15th 2013

På vej mod de smukke Dragenberg Bjerge - nogen må mene at det er sammenlignelig med "Little Switzerland"! Crossing Africa møder os mange fattige landsbyer, geder, kør og en enkelt gris paa vejen. Mennesker som blaffer ses over ALT! Vi boede i de sjoveste "Hobbit hytter", omgivet af smukke smukke bjerge. Niels og Mette på hiking til Moshroom Rock fra 900 meters højde til 1800 meters højde - i alt 13,3 km - ikke meget MEN meget hårdt. Hulemalerier fra San-folket som er ca. 3000 år gamle - sikke en gave at få efter alle anstrængelserne. Niels og Mette paa "opdagelse" - Yes we can do it! Efter mange timer fandt vi endelig Neptuns pool - hvor vi badede. Hobbit hytterne - Didima - er stats drevet og et socialt projekt som kun ansætter og uddanner folk fra de lokale landsbyer.

Dragenberg var helt fantastisk.

15th October 2013

Hold nu op, hvor ser det fedt ud!....Og hvor kører det bare godt med travelbloggen. Det eneste minus er jo, at man bliver noget misundelig, når man sidder herhjemme i grå og kølige Danmark. Glæder mig allerede til næste opdatering:-)

Drakenberg
Kaere Signe ! Tak for det - vi kaemper for at faa adgang til pc, lidt svaert indimellem. Dog er jeg stoedt paa et teknisk problem, idet vores sidste opdatering fra Umngazi har lagt sig i bunden af bloggen, i stedet for som den sidst skrevne !! Saa kaere IT ekspert og support paa langdistance - kender du en loesning paa dette - ellers kan du lige kigge forbi, vi er pt i Cape Agulhas, det sydligste punkt i Afrika, men kan ogsaa traeffes i Cape Town fra den 25 oktober ! See You ?? Hils omkring dig kh Mette og Niels
15th October 2013

Så så man lige it spasseren :-)
Kære Mette og Niels Ja nu hvor I har været afsted en måned allerede - har it spasseren her først nu fanget det med at komme ind på bloggen og rent faktisk bladre i de forskellige indlæg - så nu er vi helt opdaterede - hvor ser det helt fantastisk og vildt skønt ud - vi tænker på jer her i det triste og kedelige efterårs kolde nord og håber jeres fortsatte tur må blive ligeså fantastisk som den ser ud indtil videre. Knus Pernille

Kare begge
Ja, vi oplever og ja, det er jo helt fantastisk - de fleste morgener tror vi faktisk ikke helt selv p[ det - smil! Men det er altsaa sandt og med ganske faa undtagelser ser det ud til at vi fanger netop det som vi havde onsket. Tanker og hilsner fra os - nu i det sydeligste punkt paa kontinentet Afrika. Knus fra os begge Niels og Mette
19th October 2013

Skønt at se billeder
I ligner et par der er gode til at rejse :-)

Hallo
Yes we love it - maske vi bare skal finde en "form" i vores arbejdsliv - saa vi netop kan REJSE......

Tot: 0.078s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0301s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb