Safari


Advertisement
South Africa's flag
Africa » South Africa » Gauteng » Pretoria
July 21st 2008
Published: July 21st 2008
Edit Blog Post

Afrika 007Afrika 007Afrika 007

Maren, Ulrike og Suzan foran Union Buildings i Pretoria
Lige en ny hutig up-date her fra Sydafrika.
Jeg har det stadig rigtig godt og er ved at finde mig til rette både i huset og på arbejde. Der er masser af spændende opgaver at tage fat på, så tror næppe at jeg kommer til at kede mig det næste års tid. Jeg synes, at det er utroligt at tiden allerede er gået så hurtig.

I weekenden har jeg været på en lille safari-tur i Pilanesberg, en lille dyrepark et par timers kørsel fra Pretoria. På trods af at tidspunktet er optimalt for safari, så vi desværre ikke så mange dyr, men der var dog alligevel nok til, at vi foldede os ud som Japanske turister og gik amok med kameraet. Jeg har sat nogle af billederne ind nedenfor.

Lørdag aften tog vi til en lille hip-hop koncert i Pretoria. Ingen vidste helt, hvad det gik ud på, og det var da også en meget interessant, omend ikke udelukkende positiv oplevelse. Vi stak tydeligt ud fra det øvrige publikum, da vi var de eneste blege ansigter til stede. Endvidere var vi slet ikke passende påklædt, men manglede passende tøj, bling-bling og street-cred!

Søndag var vi til Davis-Cup tenniskamp
Afrika 010Afrika 010Afrika 010

Udsigt udover Pretoria fra Union Buildings
mellem Danmark og Sydafrika. Som nogen måske har læst, fik vi for alvor tæsk. 0-5 i Sydafrikas favør, så der var ikke meget gang i de danske tilskuere til kampen. Men det var meget sjovt at se. Især fordi tennistilskuere i Sydafrika ikke er at sammenligne med tennistilskuere til Wimbledon - der var noget mere farveknald, mærkelige hatte, samt technomusik og tilråb over den sydafrikanske oplevelse. Man skulle næsten tro, at det var fodbold i stedet.

Alt er ellers vel i huset - der er en del udskiftning for tiden, så der er lidt mærkeligt hele tiden at skulle sige farvel til folk, når man selv lige er kommet. Man kan allerede mærke, at vinteren er på vej væk. Det er mindre koldt om natten og morgenen, solen skinner skarpere (jeg blev ret rød til tenniskampen), og det er næsten vejr til at rense poolen og hoppe i.
Jeg har købt en mountainbike, så glæder mig meget til at få den ordentlig afprøvet. Selv de værste bakker i Århus kan dog ikke måle sig med bakkerne i Pretoria (og slet ikke bakken op til vores hus), så bliver nok til at gå/trække mange steder. Problemet er dog stadig, at
Afrika 016Afrika 016Afrika 016

Ulrike & Maren
det ikke er tilrådeligt at færdes efter det er mørkt, så da det bliver mørkt allerede kl 18, er der meget lidt tid til at cykle i. Derfor var jeg også ude at kigge på brugtbil i weekenden, men da jeg intet ved om biler, fik jeg ikke købt en i denne omgang.

På arbejdet laver jeg mange forskellige ting: tager til møder, skriver referater, laver små politiske notitser til udenrigsministeriet hjemme, udarbejder projekt-aftaler og andet forefaldende, som de danske udsendte ikke har tid til. Det er meget alsidigt, hvilket er rigtig dejligt.

Men jeg må hellere slutte nu, da jeg faktisk burde arbejde.
Hav det rigtig godt derhjemme - og jeg vil forsøge at opdatere bloggen lidt oftere.
KH Inie


Additional photos below
Photos: 16, Displayed: 16


Advertisement

Afrika 017Afrika 017
Afrika 017

En meget vred-udseende struds
Afrika 020Afrika 020
Afrika 020

Vildsvin!
Afrika 021Afrika 021
Afrika 021

Vildsvine-far
Afrika 027Afrika 027
Afrika 027

Zebra og en mærkelig gnu eller lignende.
Afrika 033Afrika 033
Afrika 033

Maren, Ulrike & Allan, som var med på safari. Ulrike og Maren kom næsten på samme tid som mig (fra Tyskland), og Ulrike flytter ind i det danske hus i næste weekend. Allan er praktikant på ambassaden og har været her et halvt år allerede.
CIMG0284CIMG0284
CIMG0284

Et næsehorn, som vi næsten overså, da vi var travlt optaget af at kigge på et ensomt vildsvin.
CIMG0293CIMG0293
CIMG0293

Næsehorn igen - denne gang med en lille unge foran sig (det som ligner en sten).
CIMG0295CIMG0295
CIMG0295

Impalaer
CIMG0274CIMG0274
CIMG0274

En giraf, som stod lige ved siden af bilen - med en anden girafven, som dog ikke kom på billedet.
CIMG0297CIMG0297
CIMG0297

Udenfor parken kom denne abe - og dens noget sødere unge - og nærmest overfaldt os. Jeg blev noget angst, da den så lidt truende ud, men heldigvis blev den distraheret af skraldespanden, yum yum.
Afrika 040Afrika 040
Afrika 040

Davis Cup-kampen mellem Sydafrika og Danmark.


Tot: 0.091s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 46; dbt: 0.0448s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb