Dag 14: Tsitsikamma National Parc

South Africa's flag
Africa » South Africa » Eastern Cape » Storms River
July 27th 2014
Published: July 27th 2014

Ja, hallo allemaal, daar zijn we weer. We gaan weer even bijbloggen hoor. Onze laatste berichtgeving over de Fernery Lodge, dat het een prachtige verblijf is, kunnen we nog steeds bevestigen. Het is vrijdagochtend als het zonnetje ons wekt in de lodge. Vandaag een uitslaapdagje, dus pas om 10 uur aan het ontbijt, met uitzicht op de Indische Oceaan. En jullie raden het nooit, het is Kerst hier in de lodge. De kerstbomen ??staan vrolijk te fonkelen in de hal en het restaurant. Prachtige kerststukken versieren de ruimte en de geur van dennen omringt ons. De eigenaar leek het wel leuk om eens Kerst in de winter te vieren ?. Na het ontbijt besluiten we eerst bij de receptie ons dagelijkse portie App's en Facebook berichten op te halen. En niet te vergeten de door Ingrid en mij de avond ervoor met veel ergernis ? en moeite (lees Ingrid, met dank aan de screenprotector) geschreven blogs te posten. De WiFi is niet je-van-het, dus het duurt wel even voordat tekst en foto's op het World Wide Web staan. We doen er dus echt alles voor om jullie op de hoogte te houden. Maar dan is het echt hoog tijd voor koffie in de zon. We nemen plaats op het terrasje bij het kleine zwembad en genieten van onze vrije dag. Zullen we dan toch maar even onze zwemkleding?aantrekken? We liggen dus al snel te zonnen in de Afrikaanse winterzon. We hebben wel een beetje het idee dat de Afrikanen ter plaatse ons nogal raar vinden, want wie gaat er nou liggen zonnen in de winter? Nou wij dus! Rond een uur of twee trekt de lucht echter dicht en we besluiten binnen nog wat te drinken en daarna een jacuzzi en saunarondje te doen. Om vier uur begint het langzaam te druppelen en kort daarna stort het water met bakken de lucht uit. Om zes uur plenst het nog steeds en aangezien we nogal ver van het restaurant af zitten, komen we ondanks paraplu en regenjas toch niet geheel droog over. Wat een hondeweer☔️. Maar het heerlijke diner maakt een hoop goed. Lex en Robin presteren het om ieder 600 gram spareribs ??weg te werken. 's Avonds nog even een spelletje kaarten met z'n allen, bij alweer een knapperend haardvuur. Dan lekker slapen, want morgen moeten we weer om kwart voor tien in sportieve kleding klaarstaan in Stormsriver.

Tot: 0.101s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 51; dbt: 0.0589s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb