Hakusembe River Lodge - Lianshulu Lodge

Namibia's flag
Africa » Namibia » Caprivi
June 18th 2018
Published: July 15th 2018

Vandaag staat de route van Hakusembe naar Lianshulu Bush lodge op het programma. Wanneer we aankomen bij het ontbijt deelt de manager mee dat hij is gebeld door Lianshulu met de mededeling dat we een upgrade krijgen. Nou, dat is een leuke mededeling. We ontbijten en de manager belt voor ons naar Lianshulu voor de details. Vervolgens pakken we alles in en vervolgen onze route door de Caprivistrook. Ook hier weer vele kleine nederzettinkjes langs de weg en kinderen die naar school lopen. We moeten ook regelmatig in de remmen voor overstekende koeien en geiten. Het is allemaal heel apart, maar gelukkig gaat het allemaal goed. Na ruim twee uur rijden willen we een koffiestop doen bij Divundu. Echter ziet het tankstation en het omliggende terrein er niet echt uitnodigend uit, waarop we besluiten verder te rijden. Tot ons oog valt op een bordje met “Popa Falls”, dit blijkt een NWR onderkomen te zijn en we besluiten de 6 kilometer te rijden om te kijken of we daar misschien iets kunnen drinken. Even navragen bij de poort en we kunnen zonder te betalen voor een korte pauze terecht op een terrasje aan de mini-watervalletjes. Een prima stekkie. Na 3 kwartier rijden we weer verder en 2,5 uur later zien we het bordje Lianshulu Lodge. Het blijkt dat er vandaag een grote groep aan komt die bij elkaar geplaatst wil worden. Om dat te realiseren worden wij verplaatst van de Bush lodge naar de hoofdlodge en dat is bepaald geen straf. De hoofdlodge ligt aan het water en heeft leuke huisjes met uitzicht over de rivier en het natuurgebied. Bij aankomst worden we vriendelijk ontvangen met koffie en cake en kunnen we vanaf het terras de eerste hippo’s al zien badderen. Voor het avondeten rijden we zelf nog even naar de verderop gelegen hippopool. De mannen hebben rosé meegenomen en onder het genot van dit drankje speuren we naar hippo’s. Echter is er geen hippo te bekennen en daarom besluiten we eerder terug te gaan. Aangekomen bij de lodge zien we vanaf het terras nog steeds de hippo’s in het water en is er een kudde olifanten langs de oever bij gekomen. Daar ga je dan voor op pad, hahaha. Om 19.30 dineren we heerlijk buiten bij kaarslicht en aansluitend worden we 2 uur later onder begeleiding naar ons huisje gebracht, want we zouden wel eens een hippo tegen kunnen komen onderweg!

Tot: 0.104s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 52; dbt: 0.0555s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb