Mozambique!!!!

Africa » Mozambique » Southern » Tofo
February 9th 2009
Published: February 9th 2009

Endelig bil!!Endelig bil!!Endelig bil!!

I Johannesburg, etter mange mange timers venting...
Heluu!! Naa kommer det endelig en liten oppdatering fra Mozambique!! Vi kom oss endelig av gaarde fra Johanesburg etter 2 dager med visumstyr og venting. I stedet for aa ta buss, fikk vi sitte paa med Mads og Marte (noen Synne og Kat hadde mott paa turen)! Aa sitte paa her er ganske spennede: Feil side av veien, og i en ******fart. Men vi kom oss over grensen etter 2 dager i bil. Paa vei mot Tofo (lange hvite strender og backpackere) kjoerte vi inn i bushen for aa finne et sted aa overnatte. Det viste seg aa vaere nesten 1 times kjoering paa sandete og gjoermete veier!! Midt inne i ingensteder! Men det var lys i enden av tunnelen!!Vi kom frem til tidenes luxury lodge, ved stranden, med beachbar og en stor fin hytte til alle fem! Dagen etter kjoerte vi samme vei tilbake gjennom bushen og smaa soete landsbyer, stoppet aa kjoepte bananer paa veien og gasset paa helt opp til Tofo.

Der tok Synne, Katrine og jeg inn paa et backpackers, mens Mads og Marte dro for aa leve litt mere luksusliv paa hotel. Dagene der oppe har gaatt kjempe fort!! Vi har bare softet paa stranden,
Paa vei!Paa vei!Paa vei!

Happy campers paa vei til Mozam, baby!
surfet litt, dykket og snorklet med hvalhai!!!!!! Masse kult. (hvalhaier er syyyyykt store, type 8 meter...) Og vi var ikke de eneste nordmennene eller skandisene som var der.. En kveld var vi 10 nordmenn ute aa spiste middag, i lille Tofo-Mozambique!!

Byen var kjempesoet, med et lite marked, noen kafeer og masse masse selgere som solgte armbaand...

Etter 9 dager paa Fatimas nest, dro vi tilbake til Maputo (9 timer i en lokal, og greit trang buss og ganske varmt var det ogsaa). Bussen gikk 4 i dag tidlig, og i morgen gaar neste buss kl 7.30, 9 timer til, til neste by.. That´s a backpackers life for you.....

Er ikke tidenes internett eller teknologi her, saa bilder kommer senere!! Neste stopp er Brasil og karnevalet i Rio!! Blir spennende!!!!
Masse masse klemmer fra oss.

On the beach!On the beach!
On the beach!

Den private stranden til lux-lodgen vi kom til.. Oh, yes...
Synne bader!Synne bader!
Synne bader!

Goy med undervannskamera;)
Hytta vaar!!Hytta vaar!!
Hytta vaar!!

Livet er sweet paa Fatimas.. Her er utenfor bungalown vaar, hvor vi bodde i 9 dager.. Var helt greit....
Marte bader ogsaa!! Marte bader ogsaa!!
Marte bader ogsaa!!

Deilig aa kunne starte hver dag saann her..
Beach-KatrineBeach-Katrine
Beach-Katrine

Real life in Tofo beach..
Tofo for you.. Tofo for you..
Tofo for you..

Her spiste vi lunch et par ganger, det er utenfor dykke-senteret
Kokkos!Kokkos!
Kokkos!

Katrine drikker kokkosmelk "the real way" paa markedet i Tofo
Tilbake fra markedTilbake fra marked
Tilbake fra marked

Etter en slitsom ettermiddag i solen.... Med Jens og Erik (vaare svenske venner) paa markedet
Backpaking in MozamBackpaking in Mozam
Backpaking in Mozam

Tidlig om morgenen mens vi venter paa bussen som skal til Jo'burg

9th February 2009

Så spennende å lese om hvordan dere har det! Høres ut som om dere har opplevd masse allerede. Gleder meg til å lese om fortsettelsen!
10th February 2009

miiisuuunnneelliiigg..
å jentene mine, dette høres helt fantastisk ut. kos dere på karneval i rio, og pass på dere selv. savner dere alle mann. love ju

Tot: 0.03s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 19; dbt: 0.0124s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb