Trip to Arba Minch - Day 4

Africa » Ethiopia » Southern Nations Region » Arba Minch
December 2nd 2010
Published: December 2nd 2010

After breakfast we were heading to Awassa, leaving this beautiful city, Arba Minch behind.
On the bumpy road again with Sami, Wondy, Miki, Susi and me, through banana plantation, mountains, Rift Valley, stream, villages, savannah, daylight, sunset, starshine.
One of the DOT members, Engda lives in Sashamene, 17km from our destination, we called him to book a hotel for us in his hometown, as it turned out that every accomodation was fully booked in Awassa as it was celebrating it's 50th birthday . As soon as we arrived the car broke down in front of the hotel. It was a miracle anyways that this old Toyota Corolla survived the dusty, surfaced roads, crossing the stream and other extreme circumstances. After some hours of preparing the car, fixing the cables, waiting and freezing (in Shasamene it's only 15 degrees at night, while in Arba Minch it was 40 in the daytime) the engine started up again, so thus we could placidly retire to bed.

Reggeli után Awassa felé vettük az irányt, magunk mögött hagyva ezt a csodálatos helyet, Arba Minch-et. Úton megint a csapat, Sami, Wondy, Miki, Susi és én, hegyen, völgyön, banán ültetvényen, patakon, falvakon, szavannán keresztül, napfényben, naplementében, ragyogó csillagos éjszakában.
Az egyik DOT munkatárs, Engda Shasamenében lakik, 17km-re a célunktól, őt hívtuk fel, hogy foglaljon nekünk szállást a szülővárosában, mert útközben kiderült, hogy Awassa az 50edik születésnapját ünnepli és egyetlen szabad szállás sem volt már a városban. Ahogy megérkeztünk a hotel elé, abban a pillanatban lefulladt a kocsi és többet be sem indult. Csoda különben, hogy idáig kibírta ez az öreg Toyota Corolla a poros, köves utakat, a patakon való átkelést és egyéb körülményeket. A baj az akksival volt, valami kábel mozdult el a helyéről a rázkódástól. Pár óra szerelés, várakozás és fagyoskodás (Shasamanében este mindössze 15 fok van, míg Arba Minchben napközben 40) után a kocsi motorja újra felhördült, így mi nyugodtan térhettünk nyugovóra.

Tot: 0.149s; Tpl: 0.027s; cc: 8; qc: 55; dbt: 0.0623s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb