Cayo Largo del Sur

Published: July 30th 2017

Geo: 21.5996, -81.529

Dag 1 - donderdag 13
We zijn reeds vroeg in de ochtend vertrokken voor een vlucht naar Cayo Largo del Sur, een idyllisch eiland helemaal in het Zuiden van Cuba.
De vlucht zou om 7u10 vertrekken vanuit een militaire luchthaven die zowat omgedoopt is tot een toeristisch luchthaventje. We werden voor het eerst geconfronteerd met de stiptheid van de Cubanen. Om 10u25 zijn we vertrokken, zo'n 3u vertraging, zonder veel informatie. De vlucht duurde ongeveer 40 minuten en toen we geland zijn, was het aan het regenen, en daar zijn ze hier duidelijk niet op voorzien. Alles staat hier dan gewoon onder water.

Nog een beetje flauw van gisteren, rusten we vandaag een beetje uit in onze mooie bungalow met zicht op de oceaan.

De moderne technologie is hier nog niet doorgedrongen. Nog altijd geen wifi gevonden sinds we in Cuba zijn. In ons eerste hotel was het er wel maar werkte het net niet als wij er waren. Mobiel dataverkeer is er hier helemaal niet aanwezig en als je in het hotel wil betalen met een credit card is dat altijd een heel gedoe.

Dag 2 - vrijdag 14
De troef van het eiland is dat het bijna nooit regent. Dat bijna nooit was gisteren en in de voormiddag vandaag was het nog zwaar bewolkt. Vanaf de middag werd het ons pas echt duidelijk op wat voor een paradijselijk eiland we hier terecht gekomen waren. We voelden ons weer tip-top in orden en kunnen hier met volle teugen van genieten. Het strand voelt aan zoals talkpoeder, zo fijn is het, heel vreemd. Op je voeten heb je precies een poederlaagje als je van het strand komt. Het water van de zee is lekker warm, warmer dan dat van het zwembad. Hier komen we volledig tot rust. Het uitzicht vanop het balkonnetje van ons huisje is fantastisch.

Dag 3 - zaterdag 15
In de ochtend ben ik 10km gaan lopen op het eiland op een zandweggetje. Ik ben normaal niet zo'n ochtendloper, maar gezien de temperatuur hier is dat wel het beste moment. ik was duidelijk de enige loper op het eiland en ze bekijken je hier alsof je van een andere planeet komt. Wie gaat zich nu moe maken als het niet nodig is.
Voor de rest verliep de dag gelijkaardig. Strand, zwembad, mojito's, palmbomen en 's avonds op uitnodiging gaan eten in het a la carte restaurant. Het wqs het beste wat we hier al gegeten
Playa LindamarPlaya LindamarPlaya Lindamar

Strand en oceaan.
hebben want de buffetten van deze all inclusive zijn heel uitgebreid maar niet heel hoogstaand.
... In de kamer waren ze onze handdoeken vergeten, na wat aandringen hebben we ons toch nog kunnen afdrogen.

Vanuit kamer 3024Vanuit kamer 3024
Vanuit kamer 3024

Mooi uitzicht op de oceaan.
Wandelpad naar het strandWandelpad naar het strand
Wandelpad naar het strand

Ik heb al slechtere tijden gekend. Strand, zee, wuivende palmen en lekkere mojito's.

17th March 2014

Ziet er weer zalig uit !! Was ik daar ook maar, zou wel wat vakantie kunnen gebruiken, in ieder geval ik gun het jullie en geniet er maar met volle teugen van. Ik verheug me al op de foto's, de deze zien er al uit als op een zichtkaartje, p
rachtig...Weeral content iets te vernemen van jullie.Tot de volgende....
17th March 2014

Als zusje op vakantie wilt komen, ik dan ook ... Het ziet er weeral formidable uit ... blijf genieten en we kijken uit naar de volgende post Groetjes
19th March 2014

Rudy, dat is niet alleen in Cuba hoor dat ze u bekijken alsof je van een andere planeet komt:-)

Tot: 0.067s; Tpl: 0.014s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0307s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb