Nara - Meer Tempels en Shrines

Asia » Japan
May 19th 2015
Published: July 30th 2017

Geo: 34.69, 135.83

Vanuit Kyoto kan je op 45' per trein makkelijk naar Nara. Nara was de hoofdstad van Japan voor Tokio en Kioto. Er zijn dus ook ngo wat oude tempels te bezichtigen.
Nara is wat compacter als Kioto en alle bezienswaardigheden liggen in het Nara park, zo'n 20' stappen van het station. Speciaal in Nara zijn de loslopende herten die al zeer gewend zijn aan het publiek. Je kan er speciale koekjes voor de herten kopen. Hier en daar hebben we een hert aan een rok zien trekken en iemand zijn brochures afpakken, dus het was toch wat uitkijken. Ook wat uitkijken waar je trapt natuurlijk.

De Todaji tempel is het grootste houten gebouw ter wereld volgens wat men hier beweerd. In het houten gebouw staat een reuze boeddha beeld van 15m hoog.

Van de Todaji boeddhistische tempel, wandelde we nog enkele km langs het pad van de 3000 lantaarns tot het Kasuga Taisha Shrine, een shinto heiligdom.

In de namiddag namen we de trein terug richting Kioto en stapten we af in Inari om het Fushimi Inari heiligdom te bezoeken. Dat is gekend voor zijn 1000 vermiljoenkleurige Tori poorten. Inari is de God die aanbeden wordt voor zakelijk succes. De Tori poorten zijn gesponsored, een grote poort kost ongeveer 1.000.000 Yen. (Zo'n 7.500 euro). Het symbool van de God is een vos 😉

In de avond trokken we nog eens de Gion wijk in, en gingen we op zoek naar een Kobe beef restaurant. Meestal te reserveren, maar we waren nog vroeg, dus we probeerden eens en het lukte. We hebben dus onze portie black cod (speciaal soort kabeljauw) en Kobe beef verorberd. We kunnen er weer even tegen.

19th May 2015

Een lekker Kobe'ken... hier elke dag aan tafel ;-). Een rund, zeg je? Ja, soms ook. Maar wel nen brave. :-DTof om jullie weer te volgen! Al mag Frieda wat meer in de lens kijken i.p.v. achter de lens te staan. Alstublieft? Benieuwd naar het
volgende verslag. De groeten uit de Kempen!
20th May 2015

Ja, wij moesten ook direct aan jullie denke, toch ferm he dat ze hier een havenstad naar jullie zoon vernoemd hebben, en dat ze daar de runderen masseren en bier te drinken geven.
21st May 2015

Dat vinden ze hier wel leuk dat die God een vos is.Eer aan onze familienaam.

Tot: 0.32s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0428s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb