Mount Fuji vanop Lake Ashi

Asia » Japan
May 13th 2015
Published: July 30th 2017

Geo: 35.25, 139.11

Deze dag stond in het teken van de mythische berg voor de japanners : Mount Fuji. We hadden een mooie rondreis gepland via de kabelbaan, maar door toenemende seismische activiteit is het alarmpeil voor de vulkaan Mount Hakone verhoogd naar 2 op een schaal van 5. Hierdoor is de kabelbaan gesloten voor onbepaalde tijd en Owukadani onbereikbaar.
Het was wat herplannen en in plaats van de bergtrein - kabelbaan - boottocht, zijn we met de bus naar Motohakone gereden en een retourticket voor de boot genomen op Lake Ashi. De omgeving hier is heel wat bergachtiger en het meer met Mount Fuji op de achtergrond vormt een mooi decor.
De boottocht is met een soort piratenschip, allemaal een beetje nep, maar toch leuk.

Na de boottocht hebben we in Hakone Machi een oud checkpoint bezocht waar alle verkeer over de oude Tokaide weg moest passeren. Van daaruit hebben we een mooie maar niet eenvoudige wandeling gemaakt in twee delen. Eerst het pad tussen de oude cederbomen tot MotoHakone, daarna over de oude Tokkaido weg naar Amasake Chaya, een authentiek japans theehuis dat langs deze weg stond. Hier heb ik uiteraard de Amasake thee geproefd en hebbe we de bus weer terug genomen naar Odawara.

Vandaag wa het ook de eerste dag dat we met de befaamde japanse kogeltrein hebben gereden : de Shinkansen. Dat is een hele ervaring. Het lijkt op iets heel futuristisch, lijkt binnenin meer op een vliegtuig dan op een trein, gaat heel snel en altijd op de seconde op tijd.
De Shinkansen binnen en buiten het station zien rijden is al een hele beleving, de stationchef die nog eens buigt naar de treinbestuurder, ... Alle stoelen staan ook steeds in de richting waarin de trein rijdt. Als die richting verandert, stappen er een hele meute in het roze geklede dametjes op, die behalve de trein poetsen en de hoofddoekjes verwisselen, ook nog eens alle stoelen omdraaien. Alles in functie van de klant hier, daar kunne we nog wat van leren.

13th May 2015

Wat een mooie en propere treinen!! Das wat anders dan hier!Geniet nog verder van de prachtige reis. x

Tot: 0.08s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0404s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb