Paleis, Akihabara, Edo Museum en Sumo

Asia » Japan
May 10th 2015
Published: July 30th 2017

Geo: 35.67, 139.77

In de ochtend wandelden we naar het Paleis van de keizer van Japan, althans toch tot aan de omheining waar we de befaamde Nijubashi brug konden zien.
De rest van de voormiddag hebben we besteed in de nabijgelegen Imperial East Gardens.
Er vielen ons vooral twee dingen op : het is hier verbazend rustig voor een miljoenenstad en het is hier overal kraakproper, er is geen papiertje of wat onkruid te zien.

Het was mooi helder weer vandaag. Na een leuke wandeling door het park, ging het met de trein naar de wijk AkiHabara, ook wel eens electronic city genoemd. Het is bekend voor zijn vele elektronicawinkeltjes, winkeltjes rond de typische Japanse anime, tekenfilmfiguurtes en de maid café's. In dat laatste zijn we iets gaan drinken. Het was een beetje kinderachtig, het meezingen met in dienstmeid verklede serveersters van geweldige teksten zoals 'delicious', 'miauw, miauw' en dat soort dingen. De locals vinden dat hilarisch. Dat hebben we toch weer eens meegemaakt.

Vervolgens naar het Edo Tokyo Museum over de geschiedenis van de stad met prachtige gedetailleerde maquettes zoals alleen de japanners dat kunnen. Naast het museum ligt de Ryogoku Kokugikan, het stadion, waar net vandaag het sumo worsteltornooi begint. Het wordt vier keer per jaar gehouden waarvan twee keer in Tokio. Ik had vooraf plaatsen gereserveerd, en dat bleek maar goed te zijn, want men had voor de dagtickets hier een hele nacht gekampeerd voor het stadion. Het is een evenement vol met authentieke Japanse traditie. We zagen de kampioen de laatste kamp verliezen en toen vlogen alle kussens in het rond.

Het was weer een fijne gevulde dag. We hebben nog wat jetlag dus dat wordt vroeg het bed in. Slaapwel.

10th May 2015

Om die sport te kunnen doen moet je +100kg wegen zeker!Het ziet er inderdaad heel proper uit, maar wat wil dat zeggen (uit beleefdheid dit zeggen en toch iets minder mooi vinden)ha ha.Probeer maar eens goed bij te slapen om morgen er weer v
olop van te genieten!!

Tot: 0.079s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0399s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb