Dagstur med helikopter utsikt

Published: June 22nd 2017

Geo: 36.1223, -113.991

Sto opp klokka 0530 ! "gjeeesp" ! - (NB til orientering ligger vi 9 timer etter Norge).
Vi skulle på heldagstur til Grand Canyon og ble henta kl 0600. Når vi gikk gjennom hotell-lobbyen - kasinoet litt før kl 0600 - satt det jammen meg mange folk ved spillemaskinene... Antagelig har de sittet der hele natten... Get a life !!

Bussturen gikk veldig greit gjennom mektige fjell-landskaper. Vi var innom Hoover Dam, en av verdens største demninger. Imponerende byggverk. Vi kjørte gjennom en øde småby midt i ørkenen som heter Dolan Springs. Der hadde de en restaurant med "good food", blant alt annet som hører en småby til. Her var det mange boligeiendommer til salgs. Frister ikke, men gøy å ha sett den

Var fremme på Grand Canyon ved 11-tiden. Vi hadde bestilt oss helikoptertur. Ingen av oss har kjørt helikopter før. Jeg synes det var litt skummelt å gå under propellen, blåste kraftig - måtte holde på skjørtet! Å lette med et helikopter er en grei sak - Svipp! så er du oppi lufta. Jeg syntes vi hadde en grei avstand til bakken, ca 10-15 meter - HELT til vi kom til juvet. Da ble
det plutselig veldig langt ned ja... Vi skulle kjøre ned til Colorado River for å ta en liten båttur der, så vi ble satt av i bånn av dalen. Veldig gøy å kjøre helikopter. Å være bare noen metere fra fjellveggene var litt skummelt/artig.. Etter en liten båttur på elven, hvor vi fikk anledning til å ta bilder mm så var det å fly opp til basen igjen. Da fikk vi oss en litt lenger tur. Så var det litt bussing til forskjellige utsiktspunkter, bl.a. Skybridge, som vi ikke tok. Litt overrasket over at det ikke var noe sikring for å ramle utfor stupene. Jeg, med mine naturlige snubleføtter, holdt meg langt unna kanten. Vi var hjemme fra turen ved seks-tiden. Vi hadde en veldig artig bussjåfør som gjorde at bussturen gikk fort. Han hadde en historie å fortelle på sin måte, på de fleste stedene vi kjørte gjennom. Han ga oss også en guidet tur gjennom Las Vegas på vei hjem. Han var en artig skrue.
Været har vært godt og varmt i dag også. Føler at vi går rundt i en stor badstue.

22nd July 2012

Godt helge holder deg .-)
23rd July 2012

Oj, s? brun du har blitt !!

Tot: 0.051s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.0206s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb