Dag 74: Valladolid

Mexico's flag
North America » Mexico » Yucatán » Valladolid
December 23rd 2016
Published: December 23rd 2016

Op maandag zijn we dus naar Chitzen Itza gegaan. Daar ging ik heen met luisa en Jorge en we hadden allemaal niet al teveel slaap gehad, maar toch waren we om 7 uur op pad om de grootste horde toeristen te ontwijken. Dat lukte uiteindelijk niet omdat de bus zoals gebruikelijk vertraging had, waardoor we alsnog om 11 uur aankwamen. Dat is ongeveer tegelijk met alle toerbussen. Het was niet de mooiste ruïne die ik bezocht heb en alle andere toeristen verpesten de hele ervaring een beetje maar ik kan zeker begrijpen dat dit een van de zeven wereldwonderen is. Bovendien is het me gelukt om één goede foto te nemen zonder al te veel mensen erin. Daarna was het plan om door te gaan naar Valladolid, een koloniale stad net voorbij Chitzen Itza vanaf Mérida gezien. We moesten alleen even wachten tot de bus er was en omdat we allemaal te weinig slaap hadden vielen we in slaap in het gras. Gelukkig was er iemand zo vriendelijk om ons wakker te maken toen de bus aankwam en dus hebben we onze bus niet gemist en konden we naar ons hostel om echt uit te rusten.

De volgende dag hadden we nog een rustdag. Een mooi moment om allerlei saaie zaken te regelen, zoals de was. Nadat ik die weggebracht heb ben ik naar de markt gegaan om groente en macaroni te halen om Guacamole met pasta te maken. Een zelfbedacht Mexicaans-Italiaans fusiegerecht.

Op woensdag hebben Jorge en ik fietsen gehuurd terwijl Luise ziek op bed lag. Met die fietsen zijn we een toer gaan doen van de Cenotes in de buurt. We hebben er drie gedaan, waarvan er twee te toeristisch waren naar mijn smaak. Maar die laatste was een prachtig afgelegen gat in de grond met boomwortels die twaalf meter naar beneden groeiden om bij het water te kunnen en prachtige helderblauw water. Bovendien waren Jorge en ik de enige twee die in de grot aanwezig waren dus hadden alle ruimte om ervan te genieten en prachtige foto's te maken. Daarna gingen we terug naar het hostel, om Luise blij te maken met warme soep.

Dat was de laatste dag in Valladolid, want de dag erna vertrokken we naar Tulum zodat ik de laatste week van mijn vakantie van het strand kon genieten.

25th December 2016

Goede reis
Prachtige verhalen van mooie belevenissen Colin, goede reis!

Tot: 0.16s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0563s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb