Kohti Manausta

South America
October 10th 2006
Published: October 10th 2006

Saavuimme tana aamuna yobussissa torkutun yon jalkeen tanne Venezuelan rajalla, Santa Elenaan. Yolla meidat heratettiin pariin otteeseen passin-ja laukkujen tarkistuksia varten. Aika jannaa sinansa, koska ollaan koko ajan Venezuelan rajojen sisapuolella, mutta toisaalta ihan ymmarrettavaa, onhan Etela-Amerikassa kuitenkin oikeitakin turvallisuus-ja rikosongelmia. Meidan suurimmat ongelmat ovat liittyneet rahaan, koska luotimme vahan liikaa Visa electronin toimivuuteen. Onneksi Visa pelasti, automaatit tosin ovat toimineet vahan huonosti. Muutamana yona kiristettiin vyota, kun ei ollut enaa dineroja ruokaan, mutta hengissa ollaan selvitty 😊

Viikonloppuna oltiin Rio Caribessa ja vietettiin rantalomaa. Tosin hyvin suomalaiseen tapaan- koko viikko oli paahtavaa helletta, mutta meidan ekana rantapaivana tuli tietysti se trooppinen monsuunisade. Ikina en ole ennen ollut niin kovassa sateessa, taalla suihkut antavat vetta huomattavasti heikommin kuin se sade. Kavelimme takaisin kotikylaan kengat vetta lotisten. Viimeisessa ylamaessa camioneta, pikkukuormuri, pysahtyi ja hyppasimme kyytiin ja niin tulla huristimme hotellille.

Liikkuminen kestaa jotakuinkin tuplaten kauemmin kuin mita ajateltiin ja mm. siita syysta jouduimme hylkaamaan alkuperaisen suunnitelman emmeka menekaan Ranskan Guyanaan. Harmillista, olisimme halunneet sinne kovasti, mutta nyt olemme siis matkalla Manaukseen, keskelle Amazonia. Viime yona otimme "aikataulua" aika paljon kiinni ja nyt luultavasti pysytellaan muutama paiva taalla rajalla tasaamassa budjettia ja muuten vain hengailemassa. Muita travellereita 😉 emme ole juurikaan tavanneet, ollaan reissussa todellakin offseason. Loytyypa toisaalta hotellihuoneita ja saadaan olla rauhassa 😉 Rauhassa posoteltiin myos kuuluisan El Doradon ohi, kullantuoksukaan ei nenaan kantautunut vaan rauhassa nukuimme onnemme ohi.

Yllattavankin hyvin meilla on kaikki mennyt (koputan puuta). Ei olla suuremmin riidelty keskenamme, mita nyt pienta kuittailua harrastetaan puolin ja toisin valilla. Epsanjaa yritetaan puhua niin paljon kuin pystytaan ja osataan. Ihmiset on ystavallisia. Pikkukylat on turvallisempia kuin suuret kaupungit. Tanaan tai huomenna mennaan katsomaat poytavuoria ja joskus viikon loppupuolella luultavasti ollaan Amazonilla.

11th October 2006

Sataa täälläkin tosin vain tihkuten
Ei teitä tunnu vielä koti-ikävä vaivaavan ja katseltavaa riittää. Katselin kartasta tuota mannerta ja näytti, että kyllä kolmeksi kuukaudeksi kyliä löytyy eikä samaa raittia tarvitse kahta kertaa kiertää. Täällä kotisuomessa on lämmin syksy, tän aamun Hesarin mukaan jopa kukat alkaneet eteläisemmässä Suomessa virkoilla uuteen kevääseen. Erehtyvät nyt vähän, mutta omaan nuppiinsappa kylmät viimat sitten ottavat. Tällä hetkellä Kouvolan seudulla on tihkuista ja utuista vesisadetta. Töissä entiset kuviot ja iltatöissä harmillisen haluttomia asiakkaita, mutta tänään taas yrittämään. Turvallista matkan jatkoa teille sinne maailmalle! Sirpa

Tot: 0.038s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 22; dbt: 0.0189s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1001.5kb