16.den - presun domov

Hungary's flag
Europe » Hungary » Central Hungary » Budapest
May 27th 2016
Published: June 14th 2016

Ranajky boli uz lepsie, pristatie v pohode.

V istanbule som cakal rovnaky tranzit ako ked som siel do japonska ale nie, ludi nahnali do security prehliadky. Fakt mega rada. Po chvili prichadza jeden zriadenec letiska a naviguje ludi vratane mna k druhemu securiti vzdialeneho cca 100m od prveho. Tu uz nikoho ale samozrejme ako to u mna byva zvykom, vyberam si zlu radu a predomnou samy motaci.

Sranda bola, ze odpadkovy kos bol plny gratis flaskovych vod co si nabrali ludia z lietadiel a tu to museli vyhodit, bo to malo viac ako je povolene.

Securiti prechadzam, na letisku neskutocne vela ludi a to je este len skore rano okolo 5/00 sa mi zda.

Pisem domov sms-ku aku znacku cigariet mam doniest. Jasne marlboro light.

Mam naprt batoh tak ziadne velke pasovanie sa nebude diat ako naposledy, to sa mi zda,ze bolo 7 kartonov. Cul kupujem len dva (povoleny resp oslobodeny od dph a cla a nevim coho este je len jeden kus).

Druhy karton pri plnych gateoch rozbalujem a takticky rozmiestnujem do mini batozku. Druhy nechavam v igelitke co som vyfasoval pri plateny.

Platil som 100€, predavac mi vydal 50€ nazad. Pred platenim som este musel odovzdat pas a letenku, tie si predavac naskenoval. Ktovie naco to robia.

Nastastie sa mi pri gate podarilo chytit fleka a normalne som sa mohol natiahnut.

Volanie prirody, po prichode z wc uz vsetky sedacky beznadejne obsadene, tak nezvykle sa stavam do rady co caka na nastup do lietadla.

Este som si tu odfotil tureckych sportovcov, ked videli,ze sa mi prva fotka nepodarila samovolne mi zapozovali este na jednu.

Letadlo uz mensie ale zas modernejsie. Ranajky studene ale pohoda.

Let ubehol rychlo, skoro cely som ho predriemal.

Po pristati sprintujem k pasovke, tu kopa ludi,este,ze eu obcania mali zvlast kontrolu. Colnika som pozdravil jonapot, hned na mna spustil madarsky (aj v daku madarskemu priezvisku), odpovedam istanbul (som si len tipol co sa ma pyta,madarsky neviem ale vsetci predmnou hovorili istanbul tak preco nie aj ja). Podava mi pas a uz som v byrokratickej EU.

Opat rychlo krok k pasu s batozinou. Hram o cas o necelych 50min mi ide vlak domov. Moja batozina este nikde,kurnik.

Po par minutach konecne vypadava moj batoh. Schmatol som ho a fiju na mhd.

Bus prichadza o 5.min, tlacim hodinky dozadu.

Na kobanakispet rychli presun na starodavne metro, neskor zmena farby z modrej na zelenu. Rychlo vybieham na keleti nastupiste.

Vlak na kolaji, prave sa rozbieha, kurva chybala mi neaka ta minutka, cul tu musim tvrdnut dalsie dve hodiny, to by este bolo ok ale budem muset ist na vlaku s nazvom Slovan, ble 😊

Zo stanice pomaly presun do blizkej areny plazy , obchodiky este zavrete, otvaraju az o 9/00.

Trojuholnik pizze co som si kupil este na stanici zjedeny na tribune pri arene.

Posedenie na lavicke, surfovanie na free wifi, vyuzitie wc, nakup vody a nanuku. Minul som svoje posledne forinty, chvalabohu uz ma nebudu tazit.

Presun na stanicu, odlov kesky.

Vyberam si kupeckovy vozen, sok vsade si rezervacie. Sadam si teda na miesto kde zacina rezervacia az v bratislave.

Do kupe vojde 6 ludi.

Neskor sa ku mne presuvaju dve stare rumunky z vedlajsieho kupe. Zaviedol ich sem neaky pracovnik zeleznic. Za sluzbu mu dali 2€. No mozno by ich ani nezobral keby sa ho neopytali co su dlzne, tak on povedal 2€.

Pomaham im vyhodit kufre nad hlavy, fakt ich maju tazke. Ang na super urovni, do ba idu za biznisom. Na svk boli este v lucenci. Ako fakt nechapem co mohli robit v takom meste.

Neskor si k nam prisada madarska dochodkyna. Dala mi cukrik. Deti neberte si cukriky od cudzich ludi,tak nas to dako ucili, no co uz zobral som si a zatial zijem 😊

Vlakom prechadza aj madarska policia, utecenci vsak nikde ziadny. Madarsky policajti mali uniformi, teda ak to tak mozem nazvat, jak neaka domobrana.

Cvakac listkov mi znehodnocuje listok. Nato ze to je medzinarodny rychlik maju sprievodcovia u prdele, zastavky aj oznamy hlasia len v madarcine.

Po prejdeny hranic a nastupeny slovenskych sprievodcov sa z reprakov mimo slovenciny ozyva aj anglictina. Tak to ma byt, rumunky vitajte v pokrokovej krajine.

Do vlaku nastupili aj nasi policajti, ti aspon v normalne vyzerajucej uniforme.

Jednej rumunke sa nelubi,ze si nemoze vo vlaku zapalit (v rumunsku bezne), dokonca je v soku ked jej hovorim,ze ani na stanici sa nesmie fajcit. Moderna krajina, tak to obe konstatuju.

Vybavujem dva telefonaty, skusam zistit ci tu je wifi. Nie je.

A prichadza velka pohroma, pada mi mobil asi z 0,5m vysky, dopada na displej, a je vymalovane. Displej k.o. , totalne, vobec nereaguje. Novy mobil mi vydrazal teda nieco cez 6 mesiacov.

Ha ale problem, bo v mobile mam elektronicky listok na vlak z nz do serede.

V nz rychlo preskakujem na vlak, zistujem ci si mozem kupit listok aj vo vlaku, jasne ale s mensim priplatkom.

Sadam si do plneho vlaku skolakov. Na dverach je upozornenie aby si sem nastupovali ludia bez listku.

Prichadza sprievodkyna. Uz si ma pamata ako som nastupoval a hovoril jej o tom,ze sa mi rozbil mobil a v nom listok. Kupujem teda novy, cena 4,06€ Kurva priplatok za kupu listka 1,5,€ pri cene listka 2,56€ fakt mega palka.

Zlate japonsko,tam by sprievodca zrejme kyvol rukou a slo by sa dalej.

Za mnu sedi volaky dement, tlaci tu studentom do hlavy rozdiel medzi nacizmom a fasizmom. Aky je na to odbornik, studuje to uz 5 rok.

Pri vystupovany, kukam na nho, cista troska s pivom v ruke. Ale co je najhorsie tento vykvet ma na hlave siltovku spartaka. Takto hanobit nase meno, ah.

Skriza zase sedela hulvatska tinedzerka, kazde tretie slovo nadavka. Fakt uchvat.

V ga mam cakacku skoro hodinu ale nastastie uz tu je pristaveny klimatizovany dvojposchodak. Vonku fakt horuco.

V gani pristupuje dvaja soplaci s bicyklami. Bez listkov. Nastupili do oznaceneho vagonu, tu si mozte kupit listky, tak ako ja v nz.

Sprievodca im automaticky ide davat prirazku 1,5€. Vysvetluje im,ze prirazka sa dava v stanicach kde je mozne si zakupit listok v pokladni. Fakt demencia. Nakoniec im to ale odpusta a necha ich ist zadarmo, bo nemaju ani fuka.

Sak naco by aj mali, studenti maju cestovanie vlakmi zadarmo ale pri vsetkej mudrosti si vzdy musia ist vypytat listok do pokladne s nulovou hodnotou. Ozaj chujovina.

V seredi sa este zastavuje v opravovni mobilov, co by asi stala oprava. Predavac kuka na mobil, o znacke tlc ani nechyroval (podla vyzoru pozna akurat iphon a samsung), tak ,ze opravit sa to neda.

Jasne ,ze sa to da, len ktovie za kolko. No nic musim kupit novy mobil.

Nabiti pozitivnou energiou ma este pred bytom mami zastavuje suseda a uz vyzveda, co kde ako.

Jedlo od maminky,vylozenie japonskych snackov a presun domov, konecne moja postilka.

naklady (€ = euro , f = madarsky forint)
1€ = 315,476 f

2 kartony marlboro - 50€ (nepocitam do celkoveho suhrunu,preplatene doma od zavislaka)
trojuholnik pizze - 200f
nakup - 210f (voda + nanuk)
listok nz-sered s prirazkou - 4,06€

15th June 2016

tradičné zhodnotenie
všetkého pobytu a miest chýba?

pracuje sa na nom,este mi ostava spracovat linky, cca hodinka

Tot: 0.581s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 47; dbt: 0.3257s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb