3.den - presun do Kyota + prechadzka po Osake

Japan's flag
Asia » Japan » Osaka » Osaka
May 14th 2016
Published: June 3rd 2016

Rano som hore uz o 5/30, vylehnujem v posteli este 2 hodiny. Zrejme ucinkuje casovy posun.

Davam dalsiu sprchu, zacinam pomalicky balit batoh. Ha vela veci, maly batoh. Nejde mi neako zavriet ale nakonec sa to dari.

Cakam na odpoved CS, ci ma teda vyzdvihne na hoteli o 9/00 alebo nie, ziadna odozva, tak na to serem a idem smer mesto.

Inak prvy krat ma caka stretnutie s japonskym zachodom kde su rozne gombiky ale splachuje sa klasicky ako u nas. Gombiky su na radio, bidet a este navolaco.

Pri vstupe do miestnosti so zachodom som si musel prezut papuce. Jedny zachodove ma tu cakali.

Sikymiky som sa vidal smer stanica Umeda resp Osaka.

Endomondo nezapinam, zapnem ho iba na turistike v horach smerom na koya san.

Pri Tennoji zastavke som trosku minul odbocku, tak mensie vracanie sa spat smerom do tennoji parku.

Zaujimavy su tu taxikari, soferuju v bielych rukavickach a maju kapitansku capicu + uniformu. Zvacsa sedia v ciernych autach, vzdy ochotne otvaraju dvere, nakladaju, vykladaju batozinu.

Kusok za stanicou severne je chram Horikoshi Shrine. Moj prvy ale zdaleka nie posledny japonsky chram. Mensi ale utulny chramik.

Kedze som este nemal ranajky parkujem v obchodiku family mart po dlhom rozmyslani beriem neake cestoviny, tie do seba hadzem pri obchodiku, kde maju nachystane stoliky a stolicky. Jedla som cakal viac, plastova nadoba bola vypukla dnu, tak tym padom menej proviantu. Ha a nastava moj prvy problem, nikde ziadny smetiak, tak vchadzam do obchodu a hadzem to tam. Dufam,ze toto bola so smetiakom len nahoda, i ked dost ludi spominalo,japonsko = ziadne smetiaky.

Zasyteni pokracujem uz do parku, ten nic moc, cakal som pekne upraveny park, stromy rozne zastrihane ale nic, obycajny park s jazerom, pri ktorom relaxovalo par japonskych dochodcov. Je tu volaka cedula ako tu bojoval volaky velky sogun a kolko tu padlo ludi.

Z parku sa dostavam ani nevim ako k Shitennoji (ale vim, furt rovno na sever a potom som zbadal velku branu a ludi co tam pochoduju).

Pri vstupe je mini hasicka stanica, poziarnici si tu akurat nacvicovali prvu pomoc, ale nie na umelej ance ale na zivom japoncikovy. Hasicke auta maju dost male, zrejme tak ako ostatne vybavenie 😊

Tak v komplexe dost ludi, vsetko sikmaci, tazko povedat ci len japonci, nevidim v tom ziadny rozdiel. Zrejme sa tu konal aj daky pohreb abo nieco podobne, dost ludi tu bolo v ciernom a v jednej miestnosti spievali (modlili sa?)

Musim povedat, moj druhy chram a uz ich zacinam mat tusim po krk.

Slnko pekne zacina piect, dalsia zastavka v ikutama parku. Som zhrozeny, uplne neupraveny park, vysoka trava, pustatina a nic moc lavicky.

Tlacim do seba keksy od turkish airlines ked zrazu sa ruti do parku huf japonskych dochodcov. To som este nevidel, uplne jak kobylky, normalne sa rozutekali len aby si chytili lavicku. Ty vole fakt to vyzeralo ako keby sli obsadit neake cudzie uzemie, este mali aj take tie napoly vojenske capice, co som videl vo vojnovych filmoch. Keby sa taketo stado vyruti v noci normalne by som sa dal asi na utek.

Padim teda ja radsej prec.

V nedalekom chrame sa akurat konala svadba. Zenich aj nevesta a vsetci okolo boli obleceny v tradicnych krojoch, dobre to vyzeralo.

Dost vela tu je cyklistov, niekedy si treba davat fakt velky pozor na chodniku. i ked su tu vyznacene cesticky pre cyklistov, nik to nerespektuje ale zas treba povadat i to, ze chodci seru tiez na oznacenie. Tak ti japonci su neni teda az tak disciplinovany ako by sa na prvy pohlad mohlo zdat.

Zaujimave su bicykle na prepravu deti, v predu kosik a vzadu dost velka sedacka, skoro ako autosedacka.

Cyklistky sa proti slnku chrania specialnym siltom na hlave, ja ufonci vyzeraju.

Vela bab tu chodi s daznikom proti slnku, chlapov som zatial videl asi dvoch.

Japonky zacinaju pomalicky konkurovat filipinkam, uvidime na konci cesty ako dopadne tento suboj o prve mieste v azii 😊

Ocakaval som tu aj dost extravagante vyzerajucich domacich (divne oblecenie,farebne vlasy,piercing atd) ale zatial nic nevidim. Mozna tieto individua vyrazaju von az v noci.

Pomalicky sa teda presuvam k vyhlasenej ulicke s jedlom Dotonbori.

Zacina sa tu objavovat aj kopa ludi s normalnymi ocami, no jo, turisticke miesto.

Na kazdom kroku neaka restika. Vonku obrazkove menu aj s cenami, resp umele vzorky jedla. Presne kopie jedla co si clovek objedna. Niekde sa plati v automatoch ,niekde priamo v restike.

Nakoniec zapadam na nudlovu polievku. Odsledoval som ludi co mam robit aby som dostal jedlo.

Postavit sa k automatu,stlacit pozadovane jedlo, vhodit peniaze, pockat na listok, ktory vypadol z automatu. Listok podat obsluhe, pockat v rade, kym obsluha na mna kyvne a usadi ma k stolu. a moze sa jest.

Sedim vonku na ulici v tureckom sede na vyvysenej lavici, topanky vyzute. Polievka fajn, len som uz zabudol ako sa pouzivaju palicky, tak mensi boj ale nakoniec sa do toho dostavam. Capujem si gratis vodu.

Na ulici zhruba kazdych 20m stoji sbs (? fakt nevim, proste uniforma a stary japonci), niektory maju v rukach aj dake napisy,bohuzial v japoncine.

Pred par resitkami sa nachadzaju aj nadhanaci. Zvacsa studenti co vykrikuju na ludi, dost ich ma v rukach velke putace.

Do niektorych restik su dost velke rady cakajucich, ludia poslusne stoja vonku v rade kym na nich pride rada.

Dlhokanskou pasazou sa zacinam priblizovat k umeda stanici. Ludi furt kvanta. V pasazi rozne obchodiky, v jednej sklennej vitrine dokonca pobehovali dvaja mali psici.

Odklanam sa z pasaze a smerejum odlovit prvu japonsku kesku v Utsubo Park.

Ulice ciste, pribudaju mrakodrapy.

Park uplna bomba, strasne vela rozkvitnutych ruzi, mensia voda a strasne kvanta ludi. Vacsinou su tu mlade pary resp rodiny s detmi.

Deti sa tu bicykluju, pobehuju, niektory tu maju rozlozene deky a piknikuju. Park jednoznacne odporucam.

Nachadzaju sa tu aj gratis, ciste zachody. WC su zrejme v kazdom parku. Tak toto u nas chyba, ciste,free zachody. Ale zas to bude aj o mentalite ludi, bo u nas ziju hovada,co by zachody hned zdemolovali.

Slnko pekne pripeka, je okolo 28C.

Co som si vsimol, tak pri kazdej stavbe su uniformovany stary japonci co riadia dopravu. Proste ked vychadza auto zo stavby,vybehnu na cestu a komplet zastavia dopravu. Takto riadia aj chodcov. Este mala zaujimavost, chlapik bol na leseni (reflexne prvky,prilba,rukavice atd) vo vyske asi 0,5 metra a normalne ma istenie. Fakticky v pol metrovej vyske a on uviazany o lesenie. To som este veru nevidel. U nas na stavbe bezproblemov aj v 4m vyske bez akychkolvek bezpecnostnych pomocok.

Dalsie prekvapenie, pocujem sirenu,majaky, mini hasicke auto a co sa nestalo, domaci ho normalne ignorovali. Vobec ho nepustali pred seba.

Osaka stanica obrovska, pred stanicou vyberali neake prispevky na deti a hral tu poulicny muzikant.

Vchadzam dnu, znacenie vynikajuce, presuvam sa na stanicu Hankyu odkial ide lacnejsi vlak do Kyoto. Presun mi trval asi 10.min. Haldy ludi.

Prvy krat vyuzivam Icoca kartu. Pri turnikete ju prikladam na obrazok karty, pipne mi to, na konci turniketu mi to vyhodilo zostatok.

Vlaky su vypisane aj v ang, len to strasne dlho trva kym to prehodi z japonciny. Vlak stara sunka, cakal som nieco mega moderne. Mozem povedat, ze nase osobaky (tie nove samozrejme) su omnoho modernejsie.

Vo vagonoch su sedacky zarovno oknami (tak ako v metre), v tretom vozni si sadam vedla starsieho japonca, ten si pochvili odomna odsada.

Cestu ani nesledujem, furt mi pada hlava.

Hankyu line ma vyhadzuje na stanici karasuma (mam to blizsie do ubytka ako z hlavnej stanici)

Pri opustani stanice opat prikladam icoca kartu k turniketu,pip, a nakonci mi to vyhodilo zostatok a precestovanu sumu.

Vonku zhavim gps a smer ubytko.

Dnes rano som urobil skolacku chybu, nasadil som si nove kroksy bez ponoziek. Nohy teda uplne odrovnane, hlavne lava. Uz aj batoh zacnam citit, odhadujem ho teraz na neakych 10kg. Musim zacat rychlo zacat konzumovat horalky a zbavovat sa starych veci.

Vonku strasne teplo.

Popri Nijo hradu sa uzkymi ulickami dostavam k mojmu ubytku Kyoto Guest House Hannari.

Pozor Nijo hrad je otvoreny len do 16/00 ale i tak sa tu motalo dost navstevnikov.

Na ubytku vypisujem papier (klasika,meno atd), opat mi kopiruju pas. Vyzuvam sa, fajn recepcny mi vsetko vysvetluje. Gratis napoje (voda,dzus), dvojposchodove postele su na poschodi, zachod sa tu moze pouzivat iba na curanie a aj to iba do 22/00, po tomto case sa ma pouzivat zachod na prizemi, kde je aj sprcha, mini lobby s kuchynkou.

Po sprche vyrazam do ulic. Doma som sa vobec nepripravil tak idem len tak, najskor smerujem na sever po ulici Horikawa Dori, je uz nieco po 18/00 (25C), obchodiky zatvaraju. Nikde nic, tak smerujem smerom na juh.

Vonku uz tma, kopa cyklistov na chodniku a ja v ciernom tricku, normalne som cakal kedy ma niekto naberie. Bicykle osvetlene ani moc nemaju, sem tam v predu svetlo ale vzadu ani nahodou. Sak naco, netreba ma vidiet.

Mimochodom nevim ci som spominal, jazdi sa tu vlavo.

Narazam na miestny fastfood Matsuya Horikawamarutamachi .Hned tu kotvim.

Samozrejme traposim s otvaranim dveri. Napisane pusch, tak som potlacil, same sa otvorili,ok, no ja som ich siel manualne zatvarat,takze nie a nie to zavriet,bo reagovali na dotyk a pri kazdom dotyku sa otvarali.

Kukam japoncom do taniera, jednu oslovim, nech mi to vytuka v automate. ta si to hned prepina do ang aaa takze turisti so sikmymi ocami. No jedlo teda vybrate, nahadzanie penez do automatu, vyplutie listku.

Sadam si za pult, obsluha mi bere listok a po par minutach sa mi uz nesie menicko.

V jednej miske ryza, v dalsej salat, potom polievka a hlavny chod pruzky masa (slaniny?) a samozrejme k tomu gratis voda.

Jedlo bolo fajn, palicky ma uz posluchali. Ak zajtra nenajdem nic v okoli pridem sem opat.

Z jedla presun cez cestu do supermarketu izumyia .Nakup vody a nudli v miske na ranajky.

Na ubytku sa davam do reci s recepcnym. Bol v UK, odporuca mi japonske piva.

V lobby samy sikmac, vsetci si tu varili veceru resp jedli jedlo donesene z marketu.

Spanok, zajtra ma caka cely den na nohach.

naklady (€ = euro , y = japonsky jen)
1€ = 122,654 y - zaratal som sem aj poplatok za vyber 1,2€ inak by bol kurz 1€ = 123,0164

cestoviny v markete - 198y
nudlova polievka - 600y
vlak osaka umeda - kyoto karasuma - 400y (icoca karta)
ubytko Kyoto Guest House Hannari 6dorm, share bathroom free ranajky 4 noci - 8 200y
jedlo vo fastfoode - 550y
nakup v supermarkete - 230y (bez dph voda 2l 68y, nudle 145y)

osaka
kyoto

15th June 2016

postrehy, ak nesprávne oprav ma
rukavice u vodičov nie sú nezvyčajné ani u vodičov hlavne busov v Pekingu s pamätám si ich z hkg a malajzie tiež šiltovka proti slnku zakrývajúca celú tvár sa nosí aj v Pekingu aj keď zriedkavo staršie ženy na ebike smetiaky by mali byť len v obchodíkoch aj to často len na plechovky keďže japonci majú nosiť smeti celý deň až domov istenie v malej výške nie je až také hlúpe, čo si pamätám BOZP pred dávnymi rokmi na slovensku nám chlap vravel že zhruba 1.5-2m je nebezpečná výška lebo sa telo akurát pretočí na hlavu a nie viac, takže paradoxne väčšia výška by bola bezpečnejšia pre hlavu obdobné automatické dvere na zmiatli aj v Pekingu zrovna v nejakej japonskej reštike a občas niekde vo vlakoch

smetiaky boli v obchodikoch na plast, plechovky a ostatny bordel, ma prekvapilo,ze na papier nie (teda som nepostrehol) jasne podla bozp je to v poriadku, len som si predstavil nasich chlapov z firmy resp vacsinu stavebnych firiem na svk.

Tot: 0.106s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0581s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb