Zion, bryce och lake powell.

North America » United States » Arizona
July 18th 2014
Published: July 18th 2014

Kört bland berg och dalar senaste dagarna så Internetuppkopplingen har varit sådär.
Är då iaf stekhett här i amerikanska öknen. Idag 35 grader. Stannade och tog ett dopp i Lake Powell. Usa:s största mansgjorda sjö. Riktigt skönt.

Igår var vi både i bryce och zion nationalpark. Klev upp vid halv fem för att komma iväg i tid innan solen gått upp. Klättrade/gick där upp för Angels Falls. Hur högt det va har jag glömt, men otroligt fräna vyer.

Ikväll bär det av till en "party barn" där vi käkar grillat och dricker bud light. Hoppas på att få se iaf en cowboy ;D Sen bär det av till gran canion imorn och en helekoptertur väntar på mig där.... :D

Börjar få en bra stämning i gruppen nu när vi hängt ett tag. Riktigt kul. Och engelskan börjar kännas lite mer naturligt. Har kommit på mig själv dom senaste dagarna att till å med tänka i engelska. Creepy.
Paul och jag har lite språkkurser också. Tyska och svenska.

Typ 30 dar kvar och känns kanon!

19th July 2014

Gick du repstegen upp hela vägen? vågade inte det iaf :) sjukt kul att följa dig. Kul att höra att ni har kul i gruppen :) zion var en liten försmak av grand C.
22nd July 2014

Jo gick hela vägen upp. Riktigt fränt! Men va ju en bra vy från den nedre utsiktsplatsen också. Jo Grand Canyon var galet fränt. Dom säger att den är stor, men svårt att förstå huur stor innan man sett det själv.

Tot: 0.149s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 40; dbt: 0.0462s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb