Prin orasul imperial

Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul » Sultanahmet
October 12th 2013
Published: November 19th 2013

Istanbul, a doua oara. Cu o populatie de peste 13 milioane, e greu sa te strecori ca sa ii afli misterele, dar nu imposibil. Constantinopol este singurul oras situat pe doua continente care te invita sa te plimbi printre minarete, palate, muzee, bazare, stradute inguste.

Fiind capitala a doua imperii total diferite de peste 2000 de ani, aici exista multe situri istorice, pe care am incercat sa le mai descoperim si noi. Printre ele amintim si de Insulele Printese. Mai trebuie evidentiat aici ca in aceasta perioada am prins si o lunga sarbatoare la ei - Sarbatoarea Sacrificiului.

Am fost cazati la Hotel Seres din districtul Sultanahmet, de data asta in plin centru istoric, chiar langa Muzeul de Arheologie. Hotelul beneficia de o priveliste panoramica acoperita la etajul 7 unde se servea micul dejun, cam plin de multe masline cu patrunjel/marar, dar cafea buna, sosuri destule, WiFi cam scartaia, lumina in camera un pic obscura. Existau multe locuri langa hotel unde puteai savura linistit o bere, un adevarat sandwich/kebab sau chiar o baclava specifica.

Am decis sa retraim atmosfera Palatului imperial Topkapi cu al sau harem. Daca data trecuta am vizitat Sfanta Sofia, acum am optat pentru cele
5 mausolee din jurul Bisericii pe care le-am omis, unde erau diverse morminte ale sultanilor si familiile lor. De data asta am descoperit piata Taksim, cea mai mare piata, cu celebrul bulevard Istikhal, celebru pentru branduri nu si pentru preturi. Si cum frumusetea acestui oras consta si in plimbarile de pe Bosfor, o zi ne-am dedicat-o vaporasului pe Insula Printilor-Buyukada si putin pe partea asiatica. Sa mai amintim si frumoasele Moschei -cea Albastra, Moscheea Noua si Moscheea Suleiman care nu trebuie ratate si nu in ultimul rand palatele otomane Dolmabahne cu ai sai pauni din curtile imperiale si Beylerbey unde am savurat minunatele coloane de marmura albastra si verde.

Si bineinteles nu putem pleca din Istanbul fara o etapa de shopping, inafara de marele bazar si cel de mirodenii. Daca am vizitat Kanyon Mall, acum l-am gasit pe cel mai mare din Europa - Cevahir, unde iti trebuie cateva zile bune sa il strabati.

20th November 2013

Istanbul
Lovely photo

Tot: 0.089s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 48; dbt: 0.0514s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb