Bahrain - paradisul pierdut

Middle East » Bahrain » Manama
September 16th 2013
Published: September 21st 2013

Nu stiu de ce, istoria invatata in clasa a 5-a mi-a ramas foarte vie in minte. Poate pentru ca era prima data cand invatam si altceva decat despre partidul cel iubit, sau poate pentru ca am avut o profesoara foarte severa😊 Mama mea trebuia sa ma "asculte", adica sa urmareasca in carte daca am retinut totul, pana intr-o zi (cred ca eram pe la mezi si persi) cand am facut intentionat o greseala, sa o "verific". Dupa ce am invatat despre greci am devenit "fan", iar legendele Olimpului erau favoritele mele.

Ciudata si misterioasa mi s-a parut pe vremuri epopeea lui Ghilgames, eroul plecat in cautarea nemuririi. Inteleptul Uta-napistim, supravietuitorul marelui potop, cunostea secretul nemuririi, o planta aflata pe fundul marii. Pe vremea cand am citit epopeea n-am visat ca voi ajunge intr-o zi sa pasesc pe urmele lui Ghilgames. Chiar daca locatia taramul unde locuia Uta-napistim, paradisul numit Dilmun, este neclara, se presupune ca ar fost si teritoriul Bahrain-ul.

Am vizitat muzeul de istorie din Manama, o adevarata incantare, si am citit ceea ce Ghilgames spunea despre paradisul Dilmun. Muzeul este impresionant:

Daca intr-adevar am calatorit in paradis, atunci si "The tree of life", adica copacul vietii, ar putea fi marul lui Adam si Eva. E drept ca nu e mar, si nici nu atat de batran (poate 100 de ani), dar faptul ca rezista in mijlocul desertului, fara nici o sursa (cunoscuta) de apa, e suficient pentru a merita o vizita (si niste poze). Paznicul copacului ne-a spus ca se va construi in curand un restaurant cu vederea spre copac, si drumul se va imbunatati.

Trecutul poate fi o legenda, prezentul e dominat insa de pompele de petrol. Prima pompa de petrol e azi muzeu.

Dupa un "safari" printre tevile de petrol, un (aproape) adevarat safari intr-un parc, unde animalele sunt in semilibertate, a fost o experienta placuta.

Se pune mult accent pe cultura, istorie, traditii in Bahrain. Chiar daca demonstratiile par sa fie ceva la ordinea zilei in Bahrain, si preturile cam piparate (nu la muzee), chiar daca caldura e umeda si ochelarii ti se aburesc in momentul in care iesi afara, Manama e refugiul nostru favorit. Cel putin sunt "libera", fara abaya...

21st September 2013

Corina, you are the best story teller
Corina draga, mi-am inceput ziua citind blogul tau si vreau sa iti multmesc din suflet pt ca m-ai facut sa ma simt asa de bine. Pozele sint minunate si pt citeva momente m-am teleportat in Manama. Va pup cu mult drag. Angela
23rd September 2013

Corina, esti o norocoasa ca ai ocazia sa colinzi locuri pe care iti doreai de mica sa le vezi, dar poate nu sperai.... Interesanta istoria, interesante si fascinante locurile, Mia

Tot: 0.132s; Tpl: 0.016s; cc: 9; qc: 46; dbt: 0.0795s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb