Abha - vechi si nou

Middle East » Saudi Arabia » Abha
May 19th 2013
Published: May 20th 2013

Un loc ideal pentru artisti: Muftaha. O galerie de arta si diferite incaperi unde artisti din toata tara sunt ivitati sa lucreze . Magazinele de arta nu erau deschise, pentru ca adevaratul sezon incepe peste 2 saptamani. Abha e "deschisa" calatorilor 3 luni pe an, vara. Parcurile pentru copii erau inchise, doar un teleferic functiona, restul erau in revizie, restaurantul de pe "Muntele verde", un punct panoramic in centrul orasului care seara se imbraca in mii de lumini verzi, era in renovare. Alungati de caldura din Riyadh in lunile de vara, cei mai multi localnici "emigreaza" spre Abha, si e aproape imposibil sa gasesti cazare in perioada de varf.

Am putut admira picturile din galeria de arta principala, iar pictorul din unicul atelier deschis le-a rasfatat pe doamnele din grup cu cate o amintire "caligrafica". Ce mult mi-ar placea si mie sa pot scrie asa de frumos (indiferent in ce alfabet😊.

Peste drum de centrul cultural e una dintre pietele locare, "llut", numita "piata de martï". Putine standuri au fost deschise, era si dimineata devreme, dar e impresionat cate femei sunt "responsabile" de tejghea. Bineinteles ca nu a avut nici un sens sa incercam sa cumparam ceva, cum am intrebat de pretul unei bratari, o femeie ne-a aratat doi si o alta, care "stia" engleza, a zis zece si apoi ne-a arata si o hartie de zece😊 Am cumparat totusi un amestec de codimente pentru curry si ceva parfumuri. O multime de obiecte din piele, lemn, metal, impletituri, haine, fructe, flori, codimente si mai ales miere (am inteles ca un mic dejun ideal e compus dintr-un fel de paine arabica, locala, "ghee", un fel de unt, si miere - cam asa ceva mancam si eu pe vremuri la bunica). Spre seara am primit si noi un cadou de bun venit din partea managerului hotelului "Abha Palace", printre altele si un borcan mare cu miere. Ieri am incercat si eu combinatia😊

Odata ajunsi la hotel, dupa un pranz copios, am avut parte de o binemeritata siesta. Cerul s-a intunecat si a inceput ploaia, dar pe cand ne-am trezit noi, soarele era din nou sus pe cer. Ploaia a adus insa racoarea, ceea ce a fost o adevarata binecuvantare mai ales pentru noi, femeile in negru. Dupa-amiaza a fost o aventura de neuitat...

21st May 2013

Mltumesc pentru privilegiul de a trece imaginar prin minunata galerie, de arta si ma bucur ca vedeti noi si noi locuri deosebite

Tot: 0.083s; Tpl: 0.019s; cc: 8; qc: 38; dbt: 0.053s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb