Saigon

Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Southeast » Ho Chi Minh City
February 2nd 2013
Published: February 2nd 2013

Da er vi ferdige med cruise-livet. Var en behagelig måte å reise på .. ja selv om det må sies at vi ikke har forflyttet oss så veldig langt på uken vi har vært om bord. Vi har totalt lagt bak oss 939 kilometer. Disse kilometerne har ikke gått direkte fra A til B, vi har har diverse avstikkere underveis…..opp og ned diverse ”tarmer” av Mekong.

Uken om bord har bestått av god mat og drikke, nye mennesker, utfarter og nye kulturer. Båten tar 63 passasjerer og på denne turen var vi kun 22 stk. så det har vært god plass om bord. Besetningen om bord var 26 stk, så besetninger var faktisk i overtall.
Passasjerene var for det meste pensjonister med unntak av Meg og Michael og et par til. De var alle veldig hyggelige og hadde mye reisekunnskap å dele med oss.

Vi har nå kommet oss til Saigon og har tatt inn på et bedre hotell. Var grunnen godt å få litt bedre plass. Ikke noe galt med lugaren om bord men det gjør seg met et kjempestort bad, en god sofa og litt raskere internett. Michael tester akkurat nå ut sofaen og utifra lydene derfra ZZZZZZ er det ikke noe å si på den!

Har fått noen spørsmål om hvor ferden går videre så da kommer en liten oppdatering

I morgen drar vi til Hoi An, der blir vi frem til den 07. februar. Ferden fortsetter derette videre til Phu Quoc hvor vi blir frem til den 12. februar. Etter dette har vi ikke lagt noen planer..
En ting er sikkert, vi er hjemme i Norge den 21. februar (Lille T.. hold deg der du er til jeg kommer hjem!!)

Må ta med en ting.. I Vietnam spiser de ALT. PÅ markedet i går kunne vi se at de solgte mus og rotter (slakta).
Noen om bord på båten spurte guiden hvorfor det er så lite fugler i Vietnam – og ja det er pga. at de spiser dem også!
De spiser også husdyr som katter, hunder og marsvin. De spiser ikke sine egne husdyr – de tar naboens. Det var sågar noen som kidnappet hunder og forlangte løsepenger for dem!! Ingen løsepenger = middagsmat!

2nd February 2013

En liten hilsen
Hei mamma:) Velkommen tilbake til fastlandet! Virker som turen deres var kjempe bra! Lille T skal selvfølgelig holde seg det hvor han er nå, til dere kommer hjem:) håper du ringer meg em dag og at dere ikke blir Asiaboende pensjonister fordi jeg liker å ha dere litt mer i nærheten:) elsker deg! Stor klem fra din høygravide, småsyke datter
2nd February 2013

Ringerdeg en dag vennen. Du kan være helt trygg på at jeg ikke emigrerer til Asia ... Holder med noen uker om gangen.

Tot: 0.235s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 58; dbt: 0.1648s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb