Holy Crazy India

India's flag
Asia » India » Rajasthan » Jaipur
August 3rd 2012
Published: August 3rd 2012

Anneke's  nieuwe modeAnneke's  nieuwe modeAnneke's nieuwe mode

In de moskee in Delhi
Bij aankomst iIn Delhi werden we gelijk in de zeik genomen door taxichauffer, ons hotel zou niet te bereiken zijn door festival, hij wist de weg niet, we kregen de manager aan de lijn van ons hotel die dit bevestigde (gefaked) natuurlijk, daarna kon hij hotel niet vinden....ging hij zoeken in de achterbuurt en naar veel gezeur toch vlak bij ons hotel gedropt. Mooi begin om er niet gelijk in hun oplichtingspraktijken te vallen.

Dan blijkt de trein voor de komende dagen vol te zitten die je had willen nemen om Delhi uit te komen....alternatief is dus een prive toertje met chauffeur.

In Delhi sightseeing langs een mooi fort, (red fort), een van de grootste moskeeen van de wereld...hier mag je wel naarbinnen als buitenlander en nog wat highlights. Een ritje in de riksja over de makt en daarna konden we Delhi verlaten.

Vanaf hier toer naar Puskar (heilige plek voor hindu's ) Jaipur, tempels en forten, Agra...ja ook die Taj Mahal moet je maar even gezien hebben. In een paar dagen wel een overkill aan tempels en forten, daarnaast is het reizen ook gekkehuis door de drukte op straat, de smerigheid, iedereen die iets van je wil
sunset camel ridesunset camel ridesunset camel ride

2 uur over een asfalt weg heen en weer waarbij je kameel schrikt van het verkeer, dan toch een mini zandduintje gevonden voor de zonsondergang..heerlijk toeristisch
en wat het plaatje dan compleet maakt is die drukkende hitte, je weet wel zo vlak voordat het gaat onweren.....maar hier blijft dat gewoon dagen achter elkaar.

We zien natuurlijk ook veel mooie dingen, kleurrijke mensen, interessante rituelen (hindu's die hun verschillende goden vereren waaronder Ganesha, de olifant god) lekker eten, leuke ontmoetingen, en we zijn blij met de airco van onze taxi. De rijkunsten van onze chauffeur snappen we niet altijd, de meeste Indiers zijn goed in nog net even ergens een klein gaatje te vinden, maar die van ons gaat 30 rijden, midden op de snelweg als er niemand voor of achter hem is. Daarnaast is hij een beetje appart...maar hij brengt ons veilig van A naar B.

Toch zijn we blij als we zonder hem onze reis kunnen vervolgen. we pakken de nachttrein naar Varanasi (7 uur vertraging) In Varanasi cremeren de Hindu's hun overledenen en van elke uithoek nemen ze hun gestorven familileden mee om op de brandstapel te leggen. Aan de rand van de Ganges (heilige rivier) gaat de fik er in en vervolgens wordt hun as in de Ganges gestrooid. Hiermee zou deze persoon dus rechtstreeks in de hemel komen.

Als toerist krijg je dit allemaal te zien wandelend langs de rivier of vanaf een bootje. Elke avond is hier ook een grote heilige ceremoniem deze keer niet speciaal voor toeristen want er zijn 100x meer indiers.

Vervolgens waren we allebei de drukte wel zat en blij om eindelijk de trein naar Risikesh, aan de voet van de Himalaya te nemen.....helaas was deze gecanceled. Na 2 uur gedoe op het treinstation, werden we geadviseerd in een andere trein te stappen, maar die was natuurlijk ook weer vertraagd....maar na een ochtend en halve middag op een druk station dan toch eindelijk illegaal een trein in.

Gelukkig vonden we een plekje en konden we daar ons bedje lekker op maken.

Hier in Risikesh voor het eerst een beetje een relaxed gevoel. Dat werd alleen maar beter na een bezoek aan een waterval en een ayurvedische massage van vanochtend. We kunnen India wel weer aan de komende tijd.

3rd August 2012

Leuk hoor!
3rd August 2012

Mooi!
Mooie foto's! Lekker dat jullie nu even tot rust kunnen komen in de natuur. Veel plezier en tot snel!
18th August 2012
Anneke's  nieuwe mode

Staat je goed Anneke, ook een mooie kleur! Wat leuk om de foto's te bekijken!! Nu is het even wat rustiger voor jullie begrijp ik. Een goede voortzetting!! 'k Ben heel benieuwd naar de verhalen. Liefs en kussen. Marja.

Tot: 0.141s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 68; dbt: 0.0773s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb