Sa Pa 22 t/m 25 mei

Asia » Vietnam » Northwest » Lao Cai » Sapa
May 24th 2012
Published: June 3rd 2012

22 mei 2012

Vroeg opgestaan om nog wat dingen te regelen voordat ik begon aan het motor avontuur. Vietnamese Simkaart en helm waren snel geregeld. Toen nog even een powernap voordat ik op de motor sprong! Het avontuur begon! Eerste uitdaging Hanoi doorkomen in dat gekke verkeer daar! Het ging verbazingwekkend goed, al snel reed ik als een echte Vietnamees! (Weet niet of dat zo goed is maar je komt in ieder geval het kruispunt over)

Toen herkende ik het punt waar ik de motor had gekocht, dus nog even langs gereden om de stationer wat hoger te zetten. Kreeg meteen lunch aangeboden! Top gratis lunch haha. Na 1 keer flink verkeerd te zijn gereden aangekomen in Yai Bai. Hotel gevonden om de nacht te blijven. Ik had ongeveer 250km die dag gereden. Volgens mij zien ze niet zo vaak toeristen in Yai Bai want toen ik op straat liep, opzoek naar eten keek iedereen mij aan. Erg lachen was toen ik een kroegje binnen liep..... binnen no time zat de hele kroeg aan mijn tafel en in het vietnamees tegen mij aan het praten. Op mijn beste Vietnamees eten besteld want Engels spraken ze niet! Het gave op een motor is dat je op veel plekken komt waar je als toerist nog speciaal bent voor de bevolking. Leuke voorbeelden, gratis fles water bij het tanken, toen ik brood ging kopen bij een bakkerij meteen uitgenodigd om binnen in de bakkerij te zitten (en weer een fles gratis water). Je ziet het ware land zo erg goed!

Toen van Yai Bai naar Sa Pa gereden, wat een mooie tocht, 200 km lang door de bergen slingeren met de mooiste uitzichten die je maar kan bedenken! Erg gaaf.
Ik heb de hele weg met een vette glimlach op mijn gezicht rond gereden! Wat was dit genieten! De Honda is nu al mijn beste maatje geworden! Heerlijk hoe hij het elke keer toch redt om die stijle bergen op te komen! Lang leven versnellingen 😊.

Aangekomen in Sa Pa Guesthouse uit de lonely planet gekozen en toen na een heerlijke douche op zoek naar eten want ik had honger! Toen ik in het restaurant zat kwamen drie luitjes die ik had ontmoet op de Halong Bay toer voorbij dus gezellig met ze allen gegeten en avondje gekaart!

Ik was redelijk moe van het rijden, je moet je erg goed concentreren want de wegen zijn soms niet al te best en sommige bussen rijden als gekken door de bergen. Dus vandaag lekker uitgeslapen en rondje gelopen in Sa Pa. In de namiddag toch nog besloten om een kleine trekking te gaan lopen genaamd Cat Cat. Leuke trekking met erg mooie uitzichten. Ook nog een souvenir gekocht, een handgemaakte portemonnee van buffelo leer! Toen nog een mooie route uitgestippeld die ik wilde gaan rijden richting het zuiden. Ik had een nederlandse restaurant eigenaar ontmoet die woont in Vietnam en veel op de motor heeft rond gereden! Dus goede tips gehad welke wegen erg mooi zijn! Het is niet de kortste route naar het zuiden maar hopelijk wel de mooiste!

Laatste dag Sa Pa had ik een tracking van een dag geboekt. Tracking liep door drie dorpjes en door de rijstvelden. Het tweede gedeelte van de tracking was redelijk pittig omdat het flink had geregend. In totaal was het ongeveer 12 km dus goed te doen. Wat is Sa Pa toch een prachtig plekje op aarde!

Geniet van de foto's. Dit keer wat meer tekst omdat ik (bijna) up to date ben met mijn travelblog!

Groetjes Bart!

On the way.On the way.
On the way.

Jongens die zagen dat ik pauze zat te houden en wilde graag dat ik een foto van ze maakte! haha lache!
Als dank!Als dank!
Als dank!

Kreeg ik een roos.
Op de markt in SaPa!Op de markt in SaPa!
Op de markt in SaPa!

Heerlijk gegeten en thee gedronken!

3rd June 2012

motormuis
Ha dat ziet er gaaf uit! Dat ze nog naar je lachen als je zo op de motor zit. Ik zou heel hard de andere kant op rijden maar stoer is het wel en die glimlach maakt natuurlijk allles goed. Dikke knuffel Angèle
7th June 2012

Leuk tochtje op de brommer ;-)
Ik heb weer met open mond je blog zitten lezen: wat een vette trip ben jij aan het maken zeg! Ik zou bijna mijn baan opzeggen en naar Vietnam vliegen!

Tot: 0.122s; Tpl: 0.011s; cc: 14; qc: 56; dbt: 0.0674s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb