Belgisch zomerweer

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Central
March 19th 2012
Published: March 19th 2012

Na een paar weken, begin ik het hier goed gewoon te worden. Vooral door het weer voel ik mij thuis. Het is hier echt een Belgisch zomerweertje: 's morgen fikse regenbuien, 's namiddags forse regenbuien en 's avonds... plensbuien! Feels like home! Alhoewel, ik heb op het internet gezien dat jullie in België mooi lenteweer hebben. Tijd om dus naar huis te komen want hier zit er niet veel verbetering in voor de volgende dagen. Ik zou jullie willen vragen om een kaarsje te branden, zodat we hier minder wind zullen krijgen dan voorspeld. Morgen hebben we namelijk veel kraanwerk te doen en bij te veel wind kan dit niet doorgaan en lopen we dus vertraging op. Dan moeten we 's nachts gaan werken... Vrijdag moeten de containers het schip op. Spannend!

Gisteren (zondag), in de loop van de namiddag zijn de wedstrijdboten vertrokken. Na een kleine lus in de haven, zijn ze richting Itajai in Brazilië vertrokken. Daarna kon de afbouw beginnen. Omstreeks 21.00h ontstond er echter paniek... De skipper van Team Abu Dhabi had zijn 'shore base' laten weten dat hij op de terugweg naar Auckland was. Onderweg was door een schok op de golven en steunrib van de boot losgekomen en dit moest uiteraard gerepareerd worden. Dit euvel kon gelukkig op het water verholpen worden. De boot moest dus niet gelift worden. Vanmiddag omstreeks 12.00h is het team terug vertrokken. Ze hebben dus 1 dag achterstand op de andere teams...

Deze leg is trouwens de 'koninginne-etappe'. De teams moeten via Kaap Hoorn naar de Atlantische Oceaan. Een zeiltochtje van bijna 12500 km!! Blijkbaar boezemt deze tocht de zeilers toch wel enig angst in. In geen enkele andere etappe zullen de boten zover van het vaste land zijn verwijderd. De zee aan Kaap Hoorn kan heel woest zijn en er bestaat ook de kans dat ijsschotsen hun weg zullen kruisen.

Ik heb Bert (Schandevyl) van Team Sanya veel succes gewenst. ;-)

Hieronder nog enkele foto's van de vorige dagen.

Sweet dreams.

Wref

TV comentatorenTV comentatoren
TV comentatoren

De plaatselijke Frank Raes (rechts) en Filip Joos aan het werk vanop het balkon van ons kantoor.

19th March 2012

De kaars...
Euh Raf... ik had geen kaarsen meer liggen maar ik heb dan maar het licht van de garage laten branden... normaal gezien zou de wind daar nu al wat moeten beginnen luwen... niet? ;-) Allé dan zijt ge uwen bazaar daar aan 't afbreken... wanneer vliegt ge terug naar hier? Of vliegt ge ineens door naar Brazil ? ;-)
20th March 2012

aftellen
Hopelijk is het weer daar een beetje meegevallen en kan je op het einde van de week uitgerust terug naar huis komen. Geniet nog van je laatste dagen NZL. Groetjes Greet

Tot: 0.083s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0556s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb