Colombia's flag
South America » Colombia » Cartagena
March 7th 2012
Published: March 17th 2012

Aaaahhh .. Latijns Amerika: koud water douches en wc papier niét in de wc maar in het vuilbakje gooien. Yes, we're back!

Redelijk groggy na de reisroute:

-> vroeg op en maar paar uur geslapen (wat in te pakken is ondertss wel duidelijk, hoeveel eigenlijk ook .. maar wil ook geen 3w hetzelfde aan doen, dus uiteindelijk toch weer teveel mee. als ik naar de tram wandel met mijn grote volle rugzak + nog aparte dagrugzak + sjakos-achtig, moet ik altijd aan David W denken, ontmoet in Iran, die dat de wereld rondreist in een gewone eastpak-rugzakske waar bijna niks inzit! respect! ik heb gewoon teveel keus aan kleren om uit te kiezen om mee te nemen :s (Nathalie, ge gaat met hetzelfde probleem zitten voor Afrika!)

- > Zaventem: net op tijd vr bagage in te checken, direct moeten doorgaan naar gate en daardoor genen tijd voor Humo te kopen (nog altijd spijt van!) - met mijn zuiders time management ook altijd .. en ik dacht dat ik het deze keer wel ruim had berekend

-> Madrid: 4u wachten, wel al gekozen wat ik bij terugvlucht in de Mango ga kopen :P, véél!

-> Bogota: irritante kleine bengel paar rijen naast mij dat constant aan het zagen was op manier dat om een klets vroeg; waar ze bij het landen nog klappen in het vliegtuig; 1u te vroeg geland maar net niet vroeg genoeg om vroegere binnenlandse vlucht te nemen; op 15min door border control en opnieuw ingecheckt voor domestic flight - Dimitri had gezegd dat dat minstens een uur zou duren, maar khad chance dus; dan toch nog 4u tijd moeten doden tot vlucht naar Cartagena vertrok; in vitrine kast stonden items tentoongesteld dat niét toegelaten waren in handbagage bij domestic flights, zaten grappige dingen tussen zoals: strijkijzer, batterijen - khad er bij maar hebben ze niks van gezegd -, nagellak (uh?), lintmeter en tijgerpelsen handboeien :D). Degene voor mij was er te hard mee aan het lachen want die werd nadien uit de rij gehaald en apart gecontroleerd :P. Laatste uur wachten toch groggy en slaperig aan het worden, heb het opstijgen- landen en de snacks op de vlucht gemist.

-> Cartagena: final destination! Kwam om 23u aan in Hostel waar Dimitri op mij aan het wachten was (reispartner, hij was al 4d eerder vertrokken). Na 4min al een paar (muggen?)beten op mijn voeten, dat belooft! Na 30u onderweg te zijn natuurlijk nimeer moe om te gaan slapen.

Volgende dag, na fruitontbijt (voor zover je daarmee gegeten hebt .. not dus) in hostel wat rondgewandeld in Cartagena (en het was er idd warm/30°).

Net zoals in Costa Rica (of was het Nicaragua) zijn de paspoppen hier serieus goed voorzien van "oren en poten" (Kakit, vraag maar aan Frank wat dat wil zeggen).

Maar rap rap rondgelopen omdat Dimitri er al 3d in aan het rondlopen was, en het voor hem dus allemaal herhaling was.

Er staan hier overal langs de weg of in de stad mensen met een "llamadas voor 100$" (ofzo). Als je geen gsm of telefoon hebt, kan je een van hun gsms gebruiken om 'een telefonneke' te doen. Ze hebben er een stuk of 5 liggen. En dan betaal je gewoon voor wat je gebeld hebt. Naar't schijnt is dat redelijk goedkoop, ook voor internationaal te bellen. Blijkbaar sluiten die hun abonnement af als het er op aankomt om te betalen, en openen ze weer een nieuw tot ze daar ook weer de factuur voor krijgen. Dus uiteindelijk betalen noch hun, noch degene dat belt voor wat ze eigenlijk opgebruiken. De Mobistars/Proximussen hier zullen daar blij om zijn :s.

CartagenaCartagena

Skyscrapers = fancy hotels-side
CartagenaCartagena

Llamadas!

19th March 2012

oren en poten ???????
enige wat ik me kan voorstellen zijn paspoppen die eruit zien als dieren. Erg kinky dus!!
25th March 2012

Poten & oren
Het is eigenlijk Poten & Oren, oren & poten bekt niet, Saarke

Tot: 0.133s; Tpl: 0.019s; cc: 10; qc: 57; dbt: 0.0665s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb