Goede tijden, slechte tijden...

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Ko Chang
February 5th 2012
Published: February 5th 2012

Goede tijden slechte tijden...

Het is erg wennen om jullie niet zo vaak te kunnen porren vanuit Thailand dan ik zou willen. Om me heen zie ik medereizigers die meer moeite hebben facebook te negeren. Wat facebook betreft: op Khao San Road heb je niet alleen kaartjes voor Lowlands in de aanbieding, schijnbaar kun je er voor 1000 baht 25 virtuele vrienden kopen! Degene die interesse hebben, mail me even het aantal en ik ga het regelen voor je...

Om de hoek van Khao San zitten allerlei andere kleine straatjes waar van alles te koop is. Ik loop daar lekker doorheen te struinen en hoor een hoog Thais stemmetje schreeuwen. Ik kijk om en zie een meisje met blauw polootje, digitaal cameraatje in de hand, rennend mensen omver duwen. Een paar meter voor me botst ze op een winkelend meisje dat ook een blauwe polo draagt. Er vallen twee tassen met manderijntjes en de camera valt ook. De laatste staat wat versuft te kijken, terwijl dame nummer 1 het hazenpad kiest. Verbaasd pakt ze de camera op en doet de manderijntjes weer in de tas. Nog geen seconde later hoor ik lagere stem schreeuwen en terwijl ik omkijk zie ik een man schreeuwend op dame nummer 2 aflopen. Omdat ik een getraind 'opsporing verzocht'-kijker ben, had ik alle details opgeslagen, mijn telefoon gepakt en foto's gemaakt, alleen wist ik niet het nummer van de Thaise 112. Achteraf blijkt dit ook hier 112 te zijn, maar goed... aan die informatie heb ik nu niets. Ik zie die man zijn hand omhoog doen en ik denk dat hij haar wil slaan. Zonder na te denken roep ik: "Stop!" en sprint erop af. Op 1 meter afstand hoor ik iemand "Cut" roepen en zie op dat moment lichten en een camera. Het blijken opnames te zijn voor 1 van de vele Thaise soaps en meneer de toerist heeft zojuist de cliffhanger van het 28ste seizoen vernaggeld! Wel ok dat de regisseur het sportief oppikte en ook moest lachten. Na een kop thee deed hij me een aanbod voor een gastrol waar ik netjes voor bedankte. Het bedrag was prima hoor, daar niet van, maar ik moest verder. Bangkok was genoeg geweest voor 2 nachten. One night in Bangkok was me ook al genoeg geweest.

Ok.Ik had mezelf dus gedwongen om weg te gaan, alleen wist ik niet waar naartoe. Luxeprobleem dus... Ik nam een taxi naar het busstation en vroeg welke bus als eerste ging. Dat was naar Hua Hin. Ik ben daar al 1 avond en nacht eerder geweest om door te reizen naar Ko Tao, wat schildpadeiland betekent. Een slaapplek vinden in Hua Hin was gemakkelijker dan ik verwacht had. Mooie kamer, schoon en goedkoop. De volgende nacht wist ik waarom. Ik zag mijn overbuurman de schoonmaakster de kamer in trekken om snel een DSK'tje te doen. Denk niet dat hij aangeklaagd gaat worden, want uit de geluiden maak ik op dat ze dit met plezier deed. In de bankensector schijnt vertrouwen belangrijk te zijn. Hij leek in de verste verte niet op iemand waarbij je in vertrouwen je geld in bewaring zou geven, dus nee... Ik dwaal af...

Ik had geen enkel reisplan gemaakt vantevoren. Ben erachter gekomen waarom. Ik heb helemaal geen zin om mezelf 4 weken door Thailand te jagen. Ik heb zin om ergens mijn spullen neer te leggen en daar gewoon een week of meer te blijven. Ik wist toen ook meteen waar ik heen moest gaan: Ko Chang. Dat ligt alleen wel 12 uur van waar ik zat. Om daar te komen moest ik weer naar Bangkok dacht ik. Met een minivan is het 3 uur rijden naar Bangkok en vanuit daar is het weer 5 tot 6 uur naar Ko Chang. Een man aan de bar zei me dat ik Bangkok kon mijden en via Pattaya kon gaan om, dar overstappen en door naar Ko Chang. Ik de volgende dag vroeg uit de veren om in een busje gepropt te worden. Een minivan is eigenlijk een bestelbusje met stoelen plus een geluidsinstallatie die 11 als hoogste stand heeft. Voordeel is dat deze busjes op LPG rijden. Je hebt elk uur dus wel een pitsstop. Nadelig is de tijd die je hiermee verspeeld. Ik was dus veels te laat in Pattaya en moest er overnbachten. Hua Hin is een beetje te vergelijken met Benidorms bordeel, Pattaya is meer een Chersonisos met pingpong- en dartshows. Was maar voor 1 nachtje, ik zat aan het rustige Hat Jombien beach en de hotelkamer was superdeluxe naar backpackstandaard.

De volgende dag eindelijk op weg naar Ko Chang. Samen met 3 russen (daar stikt het hier van trouwens) en een paar locals 4 uur crossen naar de ferry. Op de boot zelf kreeg ik pas het eerste moment van 'hehe, ik ben er even tussenuit'. Ko Chang, wat biereiland betekent, is heerlijk. Voelde me er meteen weer thuis. Binnen no time contact met leuke mensen. Contact leggen met leuke mensen houdt vaak in veel bier drinken, verhalen aanhoren en lachen, dus dat is goed. Het is me duidelijk dat ik hier nog wel een paar weken kan blijven, tenzij ik naar een ander eiland wil, Ko Kut, eiland van... ik zie wel. Ik moet niets en hoef pas over 3 weken naar Bali.

Hattie hattie en houdoe,

Xander

7th February 2012

He Xander, jij maakt nog eens wat mee, zeg. Je kunt leuk schrijven, wemoesten er erg om lachen en zagen het zo voor ons. Geniet van je ontspannenheid. Veel plezier en groeten van Hennie en Ad.
7th February 2012

Oh heerlijk! Jaloers ik! Voor een fijn plekje, moet je vragen naar Mr cann, van sea flower resort, roze huisjes aan zee. Geniet lieverd! Maar dat zit wel snor :-) denk ik. X
15th February 2012

Hoi hoi, als jij alles meemaakt zoals ik het lees zal het wel goedkomen daar. Schitterend verhaal, zie het zo voor me. Wat hoor ik nu, ben je gebeten door een aap? Lees het waarschijnlijk nog wel, enjoy enjoy, groetjes marens

Tot: 0.085s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0612s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb