Schoolleven

Nepal's flag
Asia » Nepal » Pokhara
February 22nd 2011
Published: February 24th 2011

Even terug wat woordjes over mijn leventje hier in Pokhara, meer bepaald het leventje als juffrouw in de Siddharta School. Maandag 21/2 waren enkele klassen serieus luidruchtig, actief en niet-luisterend. Dit waarschijnlijk ten gevolge van de leuke week die hieraan voorafging. Vorige week was een en al gezing en gedans ter voorbereiding van Parents' Day, vandaag werden de knoppen dichtgedraaid. Aangezien de studenten met de eindexamens starten binnen een week moet er dus terug stevig wat theorie verwerkt worden en ook gegeven worden door ons... Toen we de schoolpoort uitgingen, waren Jeroen en ikzelf doodop van deze loodzware dag. We aten als troost wat Nepalese snacks die ons buikje terug wat vulden.

De dag, dinsdag 22/2, verliep stukken beter en aangenamer dan verwacht en zeker in vergelijking met de ervaringen van de dag daarvoor. De kinderen begrepen stilaan de betekenis van luisteren terug: Joepie!!! Na de lessen vroeg een leerkracht me of ik aan een klas wat sport wou geven. Natuurlijk zei ik ja en Jeroen vergezelde me tijdens het aanleren van 'digging' and 'touches' van een volley ball. De kinderen van Class 5 waren dolenthousiast en slaagden er één voor één in op het einde van deze sportles een goede demonstratie te geven. Toen konden we niet meer stoppen en speelden we nog een uur verder met enkele studenten van Calass 10 (oudste) en een andere leerkracht die wou deelnemen. Met een goed gevoel reden Jeroen en ikzelf naar de lodge...

24th February 2011

nederlands verslag
Dag EMI, Leuk dat we weer nieuws kregen via de blog. Zo te horen zijn jullie wat afgeschakkerd van het doen leren luisteren..... De sportinitiatie deed jullie en de kinderen blijkbaar goed. We kregen aangenaam bezoek deze avond. Deze persoon is zeer geboeid en gefascineerd door het Nepal-gebeuren en playstation 3 spelen!!!!! Wij verkozen ervoor om hem met een paar kleine hapjes te verwelkomen en een drankje (uitzondering voor 1 keer tijdens de week); Ons Oona is gaan basketten. Heb je nog chocolade? Nee zeker? Kan je er daar kopen? We zijn vandaag bij Moetje geweest. Alles ok! Ook bij oma alles ok. daag en groetjes aan iedereen!

Tot: 0.085s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0379s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb