Herlige dager på Bali. Regn - sol og 30 gr

Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Bali » Ubud
January 19th 2011
Published: January 25th 2011

Fantastiske dager paa Bali saa langt. Her er saa vakkert! Fargerikt, groderikt og utrolig hyggelige mennesker!

Startet med 2 dager paa et hotell vi booket via internett, som skulle ligge i naerhet av strand og ikke langt fra flyplassen. Etter 1,5 t havnet vi paa et rart gammelt, men fint hotell langt ut paa landet. Koste oss i suiten der, da vi paa et lykksalig vis ble oppgradert. Suiten besto av stort soverom, utedusj og do med badekar og kjoekken i tillegg. Svoemmebasseng var det ogsaa.

Deretter sto yoga i Ubud paa programmet. Ubud er stedet der filmen Eat, Pray and Love med Julia Roberts ble spilt inn. Vi fulgte oppskriften .... og i tillegg fulgte vi lange yogaklasser hver morgen. Er doedslitne av masse yoga, vaare kropper er ikke vant til slike laaange yogatimer. Ellers bodde vi med utrolig hyggelige mennesker paa et deilig hotell vegg i vegg med yogastedet. Bali er ikke minst kjent for svaert god mat noe vi noet 2 ganger daglig:-). Ubud ligger inne i landet ca. 2 t fra Kuta el, Denpasar der du lander naar du kommer til Bali med fly. Den er helt spesiell med sin utrolige arikitektur, som er bygget opp rundt utallige templer hvor du kan bo dyrt eller billig. Oaser kun meteren fra travle handlegater med et utrolig antall motorsykler. Dyrking av stedets religion hindu er meget synlig, med daglige ofringer utenfor alle hus. Og folket er utrolig vennlig. Det er ogsaa en spesiell spirituell interesse for stedet fra gammelt av som ogsaa gjoer at folk fra vesten naa oppsoeker stedet og samles rundt ulike aktiviteter, i tillegg til vanlige turister.

Ellers har vi idag kvittet oss med 8 kg bagasje (lue og stroempebukse+sko/stoevletter etc. - mao vintrting...!) og noen ting/minner fra Bali til prisen av kr. 550 som lander hos min soenn Tormod om 2-3 mnd.
Kjekt, hva?

Saa satte vi kursen for kysten og landet i Padangbai, et bitte lite dykkersted oest for Kuta. Rolig naa i utenomssesongen. Deilig aa vaere ved havet. Dette er et scuba dive sted, men vi holder oss til snorkling.

Videre til Sanur - og mer yoga! Har funnet et rimelig og koselig overnattingsted paa en fredelig plett midt i byen, og her blir vi til vi reiser videre til Melbourne 27.1. etter 13 flotte dager her paa Bali.

En del har sendt oss kommentarer, hyggelig! Haaper dere alle har det bra / vi storkoser oss, noe vel bildene viser:-)?

25th January 2011

Herlig
Artig å lese blokken deres, ja det ser herlig ut. takk for hilsen til min bursdag, koselig. Dere få ha god tur videre til australia, følger med dere. Klem anne
26th January 2011

The Ultimate Tourist
My name is Jennie, and i would just like to inform you that there now is a webpage called Theultimatetourist.com, where tourists from around the world finally can get some use from all these photos they have of themsleves, posing by different landmarks and attractions. Here you can choose from over one hundred attractions and typical touristic activities, upload your photos and collect one tourist point for each photo (Remember you have to be in the photo yourself, to prove you were actually there..:). Reach different levels and everybody over 80 points will become Ultimate Tourists. So if you want to compete with your photos, or just spread the word, go inte http://theultimatetourist.com.. Swedes are dominating the top 20 for the moment. Challenge them! :)
29th January 2011

Her var jeg igjen - og endelig har jeg fått tilgang på kommentarene slik at jeg kunne lese meg til at jeg vant gjettekonkurransen. Da ble det også straks litt morsommere å kommentere. Synes forresten at Kjell kunne være så tøff å farge håret, han også. Så slipper han flere rabatter. Det må i så fall være den eneste rabatt-typen i verden man egentlig ikke vil ha..... Hehe. Dere kan jo være glade for at dere forlot Bali i tide. Der er det nå en kjempestor askesky fra en vulkan, som skaper problemer for flytrafikken. Men det hadde vel ikke vært så ille å være der en stund til, kanskje... Regner med dere har inntatt Australia nå - forhåpentligvis ikke i de flomrammede områdene? I helgen er Arve i Italia for å gå Marcia Longa. Og jeg har prøvd løypene på Vangen. Nydelig i skogen idag - passe kaldt og et gnistrende føre. Strålende sol også. Så da er jeg egentlig nokså fornøyd - og ser frem til vinterferie i varmen på Gran Canaria om noen uker.
6th February 2011

Hilsen
Hei Kjell og Nina. Følger litt med her hjemme og det ser og høres ut til at dere trives og koser dere. Det dere gjør nå, blir jo drømmer og opplevelser som blir virkelighet. Ønsker dere god tur videre til Australia. Alt bra her hjemme. Hilsen Aage

Tot: 0.088s; Tpl: 0.018s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0488s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb