Mumbai

Asia » India » Maharashtra » Mumbai
October 9th 2010
Published: October 17th 2010

Mumbai 9 oktober 2010
Om 5u 's ochtends kwamen we aan in Mumnai. De lucht was zwaar en vochtig. Na 10min stond ik al nat in het zweet en we waren nog niet eens uit de luchthaven. Het leek wel alsof je in de afdeling tropische planten van groendecor liep. Eens buiten (je voelde het verschil niet tussen binnen en buiten) stonden vele indieers. Daar stonden we dan 5u 's nachts. Ik hield men hart al vast en dat was maar best ook. Een man van toerist information komt bij ons en zegt dat het beter is naar Goa te gaan en hij kan ons goedkoop een bus en overnchting regelen. Na een paar keer herhalen dat we echt een goedkope manier zoeken, besloten we hem te vertrouwen. Een taxi brengt ons naar een buitenwijk (het is nog steeds donker) langs de weg lagen mensen te slapen. Ik kreeg het benauwd. Aangekomen in het hotel bleek het weer een list te zijn en de man vroeg 5000roepies wat bijna 100euro is. We besloten te gaan en namen de eerste beste tuktuk terug richting luchthaven. Daar namen we de taxi naar een hostel dat ik had opgeschreven. En hier zit ik nu..net wakker van 4u durend dutje.
Ademen is hier moeilijk door de vervuiling en al de vershillende geuren. Men zintuigen zijn overprikkeld door de duizende verschillende geuren, kleuren, geluiden en door het zien van al deze armmoede. 55% van Mumbai leeft in slums daar zijn dan nog niet de mensen die op straat leven bijgerekend. En natuurlijk al de mensen waarvan men het bestaan niet afweet. Laat me zeggen dat toen we 's ochtends richting hostel reden, ik amper plekjes langs de weg zag waar geen mensen lagen te slapen.
En dan de stank en het afval overal..je moet het met je eigen ogen zien om het te geloven. Ik kon me al iets inbeelden na Nepal maar dit gaat veeeeel verder. Kathamandu is rustig en proper ivg met dit. Er zijn gewoon ook zoveel mensen hier!
Mijn eerste indruk van india is niet zo positief. Ik wil hier zo snel mogelijk weg! Morgen naar Goa en hopelijk naar de rust.

26th October 2010

Welcome to Great Grand Father's Holiday Home Stay In Coonoor near Ooty, best place for you to relax and enjoy
i feel great to read your blog on mumbai you can feel lot more in south india come and visit Coonoor near Ooty,
26th October 2010

Tot: 0.037s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0199s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb