De derde en laatste dag San Francisco

September 1st 2010
Published: September 2nd 2010

Hallo allemaal!!!!

Na een eenvoudig doch goed ontbijt zijn we vandaag weer met de nodige plannen op pad gegaan. Het was nu direct al heel zonnig wat betekende dat de temperaturen gelijk richting 30 graden schoten.

Natuurlijk begon ik ondanks de zonnebrand weer een rode neus te krijgen, maar dat mocht de pret niet drukken.

We hadden het plan opgevat om fietsen te gaan huren. Zo gezegd, zo gedaan. Voor huurfietsen waren het ook nog redelijk goede en zowaar leek het er op dat ik meer dan 100 meter af zou kunnen leggen zonder zadelpijn te krijgen.

Langs de kust zijn we richting Golden Gate brug gefietst. Verdorie, we waren even vergeten dat deze nogal hoog was.... Wat een klim zeg!!!!

Natuurlijk zou deze klim volledig in het niet vallen bij de hoogte verschillen van San Francisco zelf later die dag maar dat wisten we toen (gelukkig) nog niet....

Na de goldengate bridge volgde een giga afdaling en opeens waren we aan overkant van de baai in zowaar een volwaardige kustplaats. Winkels, terrasjes, noem het maar op. Dit hadden we niet verwacht!

Het leuke was dat je nu met de Ferry over het water terug kon naar de SF bay area.... Kaartjes hadden we al gekocht bij de fietsenverhuur, dus probleemloos konden we van de overtocht genieten. Dit was echt perfect!

En passent konden we ook nog even dichtbij van Alcatraz genieten!

Na te hebben gelunched besloten we om een poging te wagen om het Golden Gate park te bereiken. Hoewel anders doet vermoeden, ligt dit aan de andere kant van de stad. Sowieso onderschat je de afstanden van een Amerikaanse plattegrond heel erg. Tel daarbij op dat je de stad niet kent (als fietser) en dus ook niet weet hoe je het handigst kan rijden om de meest steile heuvels te omzeilen....

Al met al: We hebben het park niet gehaald 😊. Het werd echt to much allemaal en we zijn halverwege omgekeerd. Ook dit mocht overigens de pret niet drukken want het was op zich al een belevenis om deze stad per fiets mee te maken!!!!

Na lekker gegeten te hebben op Fishermans Warf liggen we nu volledig uitgeteld op bed. Jacinta slaapt al vanaf 20:00 en ik ga er nu ook zo maar in, that is: 21:00..... Hahahahahahhaa.... Wat een slijtage slag zeg!

Morgen gaan we onze huurauto ophalen (voor het eerst bij Hertz, en dus niet meer blacklisted 😊), en daarna richting Yosemite voor twee dagen. Daarna weer een nachtje in het zinderende Death Valley en dan vervolgens drie nachten Las Vegas.

De ervaring leert dat het mobiele internet de komende dagen niet zal overhouden dus ik heb het vermoeden dat we elkaar weer pas in Las Vegas gaan spreken.... Maar goed, je weet het nooit heeeeee....

Voor nu: Tot gauw allemaal weer en welterusten!

Groetjes,

2nd September 2010
Wat deze gek aan het doen was, zal altijd een raadsel blijven

Dit is de nieuwe rage uit Amerika!
En heet: SUP (Stand up paddle) surfing! ;-) Vorige week iets over gelezen! :-)
Stijl!!!!

Respect! ;-)
Heftig fietstochtje!
2nd September 2010

hoi jacinta en ramon. mooie foto´s 3en geniet maar lekker van de vakantie. fietsen was wel heel erg zwaar he. maar jullie hebbben het maar lekker gehaald. groetjes pa en ma.

Petje af
Petje af Ramon. Ik ken je lichamelijke gesteldheid en dan is het netjes dat je deze rit zover hebt volbracht. Van zusjelief had ik niet verwacht dat ze op zou geven ;). Veel plezier de komende dagen. Ps. Die gek is een gondelier uit Venetië die op vakantie is. 'T is maar dat je het weet.

Tot: 0.43s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 60; dbt: 0.1101s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb