Nieuw terrein

Norway's flag
Europe » Norway » Northern Norway
August 1st 2010
Published: August 1st 2010

Deze ochtend schijnt de zon maar waar men tent staat natuurlijk niet. Alles nat inpakken en de baan op. Ik moet ergens water zien te vinden en het is zondag. Een kerkhof of benzinestation is ideaal. Ik ga al direct omhoog. In de zon is het warm dus ik rijd al snel in men T-shirt. In etappes klim ik tot +200m. Niet zo hoog en toch word ik getrakteerd om adembenemende zichten. Ook zij er enkele ferme waterpartijen aanwezig. Een waterval gaat hard en diep naar beneneden. Ik sta aan de verkeerde kant om het spektakel optimaal te aanschouwen. Ik kom aan een benzinestation maar gesloten. Ik wou al water uit de rivier nemen en koken in de hoop dat het goed zou zijn tot ik op een parkeerplaats met toilet kom? En jawel stromend water. Ik maak van de gelegenheid ook even gebruik om me te verfrissen. Ik passeer ook nog verscheidende tunnels waarvan de ene al wat langer is dan de andere, 3km is de langste. Naar goede gewoonte maak ik weer de gekste geluiden. Aan het einde van een tunnel vertraagt er een auto op het andere baanvak en ik vraag me af of dat voor mij is. Nee hoor, er staan gewoon schapen in de tunnel! Na nog een afdaling kom ik aan zee waar ik stop voor nog wat foto’s. Ik zet me even op een bankje en geraak aan de praat met Franslui, ze zijn van Nantes. Ze zijn best inventief, daar op de rustplaats hadden ze warm water genomen en hun in het bos gewassen. Misschien nog een idee. Ik krijg van hen nog warme thee aangeboden. Na een wat te lange stop ga ik terug op pad voor de laatste 13km tot de camping. Het begint zachtjes te druppelen maar gelukkig niet hard. Het is een kleine familiecamping met weliswaar een redelijke prijs! De eigenaars vertelt me dat er in het volgde dorp voldoende inkoopmogelijkheden zijn en dat de ferry die ik nodig heb gaat om 10u15 en de volgende pas om 15u. Dus ik zal tijdig uit de veren moeten. Ik doe nog wat onderhoud aan de fiets, voor -en achterband wisselen, remmen aanspannen. Ik pomp de banden manueel op tot 3 bar! Ik bemerk ook dat de moer van de voornaaf los staat. Ik span deze aan maar dan weer zo vast dat het wiel niet meer draait, terug wat losser. Bij de testrit, lijkt het wiel stroef te bollen. Ik ga morgen het uitgebreider testen.

2nd August 2010

Peter, de foto's zijn prachtig, welke ervaring moet het dan wel iet in het echt zijn. Veel geluk en plezier! Erik

Tot: 0.332s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 57; dbt: 0.1196s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb