kids, Denmark and veggies

North America » United States » Georgia » Loganville
June 25th 2010
Published: June 25th 2010

Time flies!
Wat gaat de tijd toch snel! Ik ben alweer een maand in de VS. Behalve werken op de base en wat kleine uitstapjes heb ik nog niet veel van het land gezien. Maar het huren van een auto staat in de planning. Nu moet ik alleen nog mijn angst overwinnen om in de VS te rijden. Het verkeer hier is makkelijker dan in Nederland. De wegen zijn groter en de parkeerplekken zijn stukken groter. Dus eigenlijk is er niks aan de hand. Zonder auto kom ik echt nergens hier! Dat doet me Nederland missen. Het is zo makkelijk om je fietsje te pakken en overal te gaan waar je wilt! Hier moet ik wachten totdat iemand toevallig naar Walmart gaat. Maar ik wil meer zien dan Walmart en de stad. Er zijn zoveel mooie plekken hier, ook al moet je er een paar uur voor rijden.

Kids
Naast het werken in de tuin, eten koken en een kippenhok bouwen, werk ik op woensdag met kinderen in de stad. Ze wonen in een trailerpark en zijn allemaal van Mexicaanse afkomst. De leefomstandigheden zijn erg triest. De huizen kunnen niet gedefinieerd worden als een huis, het is een soort tuinhuisje gemaakt van plastic en vol met gaten. Daarnaast is er veel straatafval. De hygiene zal dus niet al te best zijn. De kerk in de stad Atlanta heeft verschillende activiteiten in deze community, zowel met de kinderen als met de ouders. Op woensdagavond gaan we met een team naar de kinderen. Het is triest om te zien hoe erg deze kinderen om liefde en aandacht verlegen zijn. Ze willen niks liever dan de hele tijd knuffelen en spelletjes met je spelen. Dat betekent dat wij op zo´n avond ook meer dan genoeg aandacht krijgen! We hebben niet veel materiaal dat we kunnen gebruiken, maar met een voetbal, een hoepel, nagellak en stoepkrijt kom je al een heel eind! Naast het spelen van spelletjes doen we altijd een groepsactiviteit en zingen we liedjes en delen we een stukje uit de Bijbel. De kinderen vinden het heerlijk om te zingen! Afgelopen woensdag hebben we een waterspel gespeeld. En dat was heerlijk, want het was ontzettend heet! Alle kinderen waren doorweekt.
Ik vind het geweldig om met deze kinderen te werken. En als logopedist kan ik veel betekenen voor deze kinderen. Deze gezinnen hebben geen verzekering, dus zullen nooit in aanraking komen met een logopedist. Zou het niet geweldig zijn als ik mijn kennis kan inzetten voor deze community? Er is zoveel dat ik voor ze kan betekenen!

Denemarken
Naast werken hebben we ook erg veel lol met elkaar. Vorige week waren we met een aantal op weg naar Walmart. We hadden een gesprek over mensen die in het verleden voor YWAM hebben gewerkt. Onze kok Angie vertelde dat er een aantal jaren geleden een echtpaar uit Nederland was. Ik vroeg: 'oh wat leuk, waar kwamen ze vandaag?' Angie: 'ze kwamen uit Denemarken, weet je waar dat is?' Ik: 'HAHAHAHA, ik weet waar Denemarken is, maar dat is niet in Nederland!' Het was zo grappig om te ontdekken dat zei dacht dat Denemarken in Nederland lag. Ze was stomverbaasd om te ontdekken dat Nederland en Denemarken 2 verschillende landen zijn. Al die jaren heeft ze dus gedacht dat dit echtpaar uit Nederland kwam. Topografie he!

Veggies
Grappig verhaal. Gisteren kreeg ik een knuffeltje met de tekst EAT MOR CHIKIN. Dat is nogal een gek cadoo om aan een vegetarier te geven. Iedereen moest hier daarom ook hartelijk om lachen. Het leek ons een beter idee om in plaats van CHIKIN het woord VEGGIES = groenten te gebruiken. Want wees eerlijk: het is toch ook beter om meer groenten te eten in plaats van meer kip? Dus even later kwam Jeniffer terug met mijn knuffeltje en had een sticker over het woord CHIKIN geplakt met het woord VEGGIES er op. Helemaal goed! Dus vanaf nu is mijn statement: eet meer groenten. En het is echt waar, ze eten hier veel vlees en te weinig groenten en helemaal te weinig fruit. Ik probeer langzaamaan ons menu te veranderen en meer gezonde dingen voor te schotelen. Maar ik ben toch bang dat ik het vlees niet uit de Amerikaan kan halen. Maar ik kan ze wel meer groenten geven! Haha. Aankomende maandag mag ik het avondeten maken! Dus het wordt weer lekker gezond en vol met knoflook. Want alleen knoflook maakt je maaltijd compleet 😊

Ik wou dat ik kon zeggen dat ik jullie mis. Op een bepaalde manier mis ik jullie en Nederland ook wel. Maar ik heb het hier zo naar mn zin dat het gedeelte 'missen' er een beetje bij in schiet. De afgelopen week had ik echter wel een moment van heimwee. In een community leven is echt geweldig, maar het is zwaar en soms echt &^^&*($$#$#$^* Ik had het dus even helemaal gehad met YWAM en alle mensen. Ik hou ontzettend veel van ze, maar soms zijn ze even te veel. Maar gelukkig heb ik dan weer allemaal leuke mensen om me heen met wie ik mijn frustraties en verdriet kan delen, en dat maakt een groot verschil. LOL!!!!

Lieve mensen in Nederland: een dikke knuffel uit Loganville en vergeet niet: EAT MOR VEGGIES!!!
Liefs Maud

25th June 2010

Dag lieve Maud, Jij lijkt je gelukkig niet te vervelen! Fijn dat je zo geniet, daar in het verre, verre, verre Amerika... Met veel plezier lees ik iedere keer je blogs en beleef een stukje mee van wat jij allemaal beleefd! Geniet er nog maar lekker van, voor je het weet is het weer tijd om naar HOLLAND te gaan. Of ligt je hart zo diep in Amerika dat je geen voet meer aan de Nederlandse wal zet? Lieve groetjes vanuit België, een lieve lach en een natte kus van Samuël. Groetjes van Daniël en een hele dikke knuffel en kus van mij, Michelle!
27th June 2010

jaja topo
Ha Maud, Amerikanen en topografie he, een amerikaanse vroeg mij een keer: i know someone in Germany, do you know her? haha Veel plezier met je auto binnenkort! leuk hoor wat je daar allemaal doet!
29th June 2010

Maudje! Joehoeee, weer een berichtje. :) Goed om te horen dat je Nederland en ons niet echt 'mist'. Dat betekent dat je goed zit, in je element bent, dat het klopt, en dat is super om te horen! Je verhalen zijn inspirerend. Je hart volgen, doen wat je wil, huppa, ondernemen en regelen en zien waar je uit komt. Fantastisch. Grappig ook, hoe je je zelf geen 'logopedist' vindt of voelt, maar nu op deze manier ontdekt hoe je alles wat je de afgelopen vier jaar hebt geleerd toch kunt inzetten, zij het op JOUW manier. Zo werkt het natuurlijk ook, denk ik. Je BENT geen logopedist, je HEBT kennis/ervaring. En als het moment daar is kun je er voor kiezen om het in te zetten. Niemand die je verplicht om in een logopraktijk in Nederland weg te gaan zitten kakken. Goed om te lezen wat je allemaal met deze kinderen doet en hoe je je creativiteit en betrokkenheid op deze manier weet in te zetten. Super! Houd je haaks, take care en vooral GENIET! En veel plezier als die auto inmiddels gehuurd is! Lekker karren door de VS whoeeeeee! Liefs van Judit

Tot: 0.074s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.0455s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb