Asia Trip part 2

June 22nd 2010
Published: June 25th 2010

Filippijnen
Vanaf Aquino International Airport ontmoeten we onze gastheer voor de komende dagen, ome Leo Merkx (mam’s broer). Na een,wat lijkt, dodemansrit door de drukke straten van Manila in de avond bereiken we San Roque Beach Resort in Buco Talisay waar tante Lita ons opwacht met een lekker koud biertje. De volgende ochtend blijkt pas in welk een prachtige omgeving we terecht zijn gekomen. Het Taal (spreek uit Ta~al) meer met daarin het eiland met de Taal Vulcano. Er zijn er eigenlijk een stuk of 36 bij elkaar maar er is er maar 1 echt zichtbaar!)
’s Morgens gaan we het meer zo’n 600 meter hoger bekijken en dat is een spectaculair uitzicht. ’s Middags neemt Dong Hot, een zoon van Lita, ons met zijn rondvaartboot (nou ja…) mee om rondom het eiland te varen. De vulkaan is actief dus mogen er geen toeristen op het eiland komen om naar de krater te gaan. Ook de beleving vanaf het water is geweldig. De mensen die op het eiland leven stralen armoede uit en het moet een hele klus zijn onder hun omstandigheden te overleven.
De 2e volle dag doen we wat rustig aan, we hebben tijd zat (!), gaan naar een grote shopping mall en naar een prachtige grote overdekte market. Hier worden voor de lokale bevolking allerlei spullen, levensmiddelen, groente, fruit en vlees en vis verkocht (inclusief vliegen!). Een mooi lokaal plaatje.
Morgenvroeg op weg om naar het Hard Rock Cafe te gaan en vandaar onze laatste stop op de Philippines, Acquino Airport. Vandaar uit terug naar Kuala Lumpur voor 1 nacht, daarna begint onze grote rondreis door Java.

Philippines
From Acquino International Airport we meet our host for the next few days, uncle Leo Merkx (mam’s brother). After a dead men’s ride through the busy streets of Manila in the evening we arrive at San Roque Beach Resort in Buco Talisay where aunt Lita awaits us with a very nice ice cold beer. The Taal (pronounce Ta~al) lake with the island with the Taal volcano. Actually there are 36 small volcano’s together but only one is visible!
In the morning we go 600 meters up hill for a spectacular view of the lake. In the afternoon Lita’s son Dong Hot trakes us in the sightseeing boat (well….) around the island. The volcano recently became more active so no tourists are allowed to see the crater on the island.
The sights are fantastic. The people who live on the island breath poverty and it will be a hard time to survive for them. The second full day we take it easy, we’ve got the time, and go to a large shopping mall and to a wonderful market. The locals buy all their stuff, food, fish, fruits and meat ther including the flies!). A wonderful picture.
Tomorrow morning on our way to the Hard Rock Café and from there to our last stop in the Philippines, Acquino Airport. From there back to Kuala Lumpur again for 1 night and the day after tomorrow we start our trip across Java Indonesia.

25th June 2010

Jan + Guido
Hoi. Leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van jullie reis. Heel veel plezier en geniet ervan. Gr. Marijke

geweldig zo'n verslag
Beste sobat van Erp, Wat is dit toch geweldig om zo mee te leven met uw reis. Geniet er met volle teugen van en ik ben er van overtuigd dat er zeer zeker een plaatsje is in het eerste volgende boekje sepatoe roesak. Ondanks dat ik afgezet ben, ben ik dus een eigen commmissie begonnen. Een brief zal u bij thuiskomst wel tussen de post vinden. Lieve sobat van Erp, geniet van deze prachtige reis! Hartelijke groeten van Marianne en een schouderklop van Joop
26th June 2010

leuk verslag
Hi pap en broertje, ik zie wel dat alles goed verloopt na een slechte start van de heen reis. Ik hoor de verhalen wel als jullie weer terug zijn.

Ik zie dat mijn lappie nuttig word gebruikt en dat voor een huur van een kusje per dag. Leuk om te volgen zo, nu nog volhouden. Ben benieuwd naar de fotoreportage. Guido fijn dat je longontsteking niet opspeelt. Jan Geniet ze :)
29th June 2010

we blijven jullie volgen
Kijk iedere dag of jij, Guido, weer een verslag geschreven hebt. Dit is een mooie manier om jullie reis te volgen. Hoop dat je racekak over is. Want dat kan je er niet bij hebben. Maar geloof me, alles komt goed. Jan + Guido, nog fijne dagen, ik blijf jullie volgen.

Tot: 0.114s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 60; dbt: 0.055s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb