Dorpsgek?

Europe » Latvia
June 13th 2010
Published: June 14th 2010

Voorbije nacht gaf niet echt veel rust. Na 3u slaap, trok de wind aan en ging ik de tent uit om een scheerlijn te spannen. Dit doe ik nooit ma aangezien de positie van de tent niet optimaal was, achtte ik het wel nodig. Tegen de morgen kwam er ook nog regen bij. Een beetje vermoeid, verliet ik onder een grijs wolkendek de camping richting Letland. Na nog een badplaatsje gepasseerd te zijn ging het over een lange saaie baan tot in Letland, daar ging deze nog voor 50km verder. Men voorwiel maakte ook terug een hels lawaai. Hier moet ik toch dringend eens een oplossing voor vinden. In het eerste Letse dorpje dat ik tegenkwam wou ik langs de VVV om te informeren of de fietsenwinkels open waren op maandag en waar ik internet kon vinden. Dit was echter gesloten. Na geld afgehaald te hebben, werd ik uitgenodigd door een oudere man in een soort muziekinstrumentenmuseum. Ik was eerst wat achterdochtig maar ging toch maar eens kijken. De man bespeelde er verschillende antieken stukken en nodigde me zelfs uit om mee te doen, hilarisch! Bij vertrek kreeg ik nog een borrel en een munt uit het Sovjettijdperk met CCCP op. Ondertussen had het nog eens een buitje gedaan maar toen begon het op te klaren. In de wat grotere stad Liepaja keek ik wat rond. Het laatste stuk van de dag ging over slechte weg wat overging in zeer slechte weg. Bij het passeren van een aantal erven langs deze weg waren der een aantal honden die leden aan machogedrag. Uiteindelijk kwam ik de volgens GPS-aanwezige camping maar ik zag niets. Ik zag enkel een kleine windmolen waar ik een foto van nam. Maar na iets verder te rijden, zag ik de ingang. De molen hoorde bij de camping alsook een zonneboiler. Er was een groot kampeerterrein en nog wat hutjes. Ik vond niet direct een plekje waar ik men tent kon opzetten, toen de vrouw ook zei dat ik ook een hutje kon nemen. Zo gezegd, zo gedaan. Warm is het hier niet maar ik zit tenminste droog en uit de wind. ’s Avonds maakte ik nog een wandeling tot aan zee.

5th July 2010

super
Jij moest schrijver geworden zijn Peter, ik zit hier heel relaxed op een keukenstoel in België jou verhalen te lezen en het is soms net alsof ik het me levendig kan voorstellen.....heel veel plezier nog en geniet er maar van ...groetjes Ingfield

Tot: 0.21s; Tpl: 0.008s; cc: 12; qc: 57; dbt: 0.0758s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb